Visa ett inlägg
  #32  
Gammal 2024-01-10, 15:44
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 693
Standard Sv: Jag letar å jag letar

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Min erfarenhet av koll på boendet är väl att "allmänt koll" på tilltänkta hotell tycker jag nog att man kan ha lika bra på charter och egen bokning. Det går ju att kolla beskrivningar på diverse håll på nätet. T ex Tripadvisor, hotellets egen hemsida, charterbolagens beskrivningar etc. När det däremot gäller det jag tänker i "stenkoll" = rummets läge i hotellet, t ex utsikt, väderstreck, våning, storlek på balkong etc, då tycker jag det är lite lättare att ha s k "stenkoll" vid egen bokning. Då kan man ju villkora och kräva bekräftelse på saker man tycker är viktigt. Det brukar ofta vara lite svårare med chartern tycker jag. Då brukar ofta svaret vara "vi ska framföra önskemålen men kan inte lova något".

Men den stora fördelen med att själv boka tycker jag som sagt är friheten i val av resmål, både vad gäller öar (t ex Egina som saknar skandinavisk charter) och vad gäller val av bostadsort (t ex Pandeli på Leros när chartern bara hade Alinda).

Dessutom tycker jag att utbudet av boenden som man kan välja bland oftast är oerhört mycket större med egen bokning. Då finns också chans att hitta riktiga "pärlor" till fyndpris.

Masse
Hej Masse,

Jag håller med i nästan allt. Flexibiliteten ökar givetvis om man bokar hotell separat. Men jag vill bara tillägga att det oftast finns några val att göra på hotellet även om man bokar en paketresa med en charterflight. Och det är ju antal rum samt terass eller balkong. Då styr man ju även vilken våning man kan hamna på. (Tänkte givetvis på terass eller inte terass här).
Kollar man på bilder på hotellet så ser man ju oxå vilka väderstreck balkongerna ligger mot etc. Detta beror ju på hotellets layout naturligtvis.
Men visst, exakt rum osv måste man ju maila hotellet om. Andra önskemål skickas till researrangören.

//Conny
Svara med citat