Visa ett inlägg
  #16  
Gammal 2023-07-24, 17:28
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 321
Standard Sv: Inställda resor till Kefalonia

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Ok, att det var SAS som ställde in. Men. Jag har ju gjort en transaktion med Airtours, så skiter jag faktiskt om de får problem med sina underleverantörer. Om de anlitat SAS och de brister, så har de gjort en dålig upphandling. Vårt boende på Kef fick vi inte tillbaka av Airtours, då de ansåg att det inte var något som ingick i deras åtagande.

Det är som att SJ börjar skylla fel och brister på Banverket. Det är DERAS problem och inte mitt.

Totalt ansvar på allt från en researrangör anser jag att det är det enda rätta. Får kund kostnader, så får researrangören betala ut det till kund och sen får de kräva summan av sin underleverantör.

Så länge det inte handlar om Force Majeure förstås (krig, jordbävning etc)

/Netwolf
Det du beskriver Wolfen stämmer väl överens med min erfarenhet. Det gäller inte bara inom resebranchen utan många andra också, t ex IT (som väl du kan bra), elektronik, och inte minst byggbranchen. Så fort du blandar in mera än en entreprenör så kan du vara säker på att allt som skiter sig är någon annans fel.

Så därför gäller för mig t ex vid renovering i huset att det är EN ENTREPRENÖR, oftast en snickare, som får uppdraget. Vilka rörkrökare och trikare han sen väljer att anlita det är upp till honom. Och alla problem som uppstår är upp till honom att lösa. Och plötsligt ..... då dyker alla upp när de ska. Det blir inte stopp mitt i ett jobb pga att inte t ex trikarn kan dyka upp som avtalat. Då uppstår inte problemen. Och om de trots allt uppstår så vet jag ju vem som ska lösa dem!

Mej oj, förlåt! Nu styrde jag nog lite fel och hamnade utanför tråden. Men det gäller ju att passa på när man känner att något engagerar. Men lite knepigt är det ju med resor. Där tycks det ju trots "totalentreprenad" ändå ofta vara någon annans fel.

Masse
Svara med citat