Ämne: 2 av 12 + 1
Visa ett inlägg
  #12  
Gammal 2023-07-01, 17:01
Zappas avatar
Zappa Zappa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Helsingborg
Inlägg: 494
Standard Sv: 2 av 12 + 1

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Låter trevligt Zappa! Du verkar dock hittills inte så imponerad av gastronomin på ön. Hoppas att ni får bättre erfarenheter framöver. Själv tycker jag att Leros jämte Karpathos är en av de öar som har bjudit mig på allra bästa grekiska maten.

Misstänker att ni under vistelsen också kommer att upptäcka att tempot i biltrafiken är ovanligt högt på ön. Av alla ställen i Grekland som jag varit på så är Leros det som kommer närmast storstäderna vad gäller farten i trafiken. Tyckte att de körde som om de stulit bilarna. Så ta det försiktigt med moppen! Som väl är så är trafiken inte så väldigt tät.

Ha en fin fortsättning!

Masse
Hej Masse
Nu har vi bara hunnit med en kvällsmåltid, så vi kanske inte ska dra för snabba slutsatser, men nej inte riktigt nått upp till de nivåer många nämnt.
Vi var på Karpathos för två år sedan. En ö som var trevlig, men tyvärr inte hamnade på vår återvändarlista. Dock var maten där helt klart det bästa vi någonsin ätit i Grekland, precis som du också nämner.

Tycker om att köra allehanda saker, så jag har oftast inga större bekymmer med trafiken och tycker nog inte det är så farligt här. Visst finns det en del som kör, som man brukar säga, "som om de hade betalt för det...."
Men i övrigt har det varit helt ok tycker jag.
Svara med citat