Visa ett inlägg
  #3  
Gammal 2022-07-23, 23:02
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 998
Standard Sv: Att vandra nära molnen i gamla Santorini

Citat:
Ursprungligen postat av Chras Visa inlägg
Uppe i Tira spräng violetta amerikanska dollaränkor i stora flockar för att handla smycken. Vi bodde i Kamari och upplevde det verkliga grekland då.
Chras


Thira är ju en exceptionell plats som inte liknar någonting vettigt här i världen om man gillar det småskaliga Grekland men man kan ju också bortse från allting om man är lagom ödmjukt lagd.

Kamari.......SUCk, en av de mest förfärligaste platserna i Grekland !!! Vi var där på "återbesök" från 2001 och blev faktiskt totalchockade. Strandpromenaden som 2001 var "ok" med hela sitt utbud av tavernor och barer var FÖRFÄRLIG - PÅ RIKTIGT. Inkastare "De Luxe", dvs otroligt påfrestande, rent korkade personer som påstod att "Mama is in the kitchen......you will have the time of your life here with us"........kommentar överflödig och vi kommer ALDRIG NÅGONSIN besöka Santorini igen, tyvärr. Jag var inte långt ifrån att överväga om jag skulle inleda ett argument med dessa tyvärr korkade personer........men ICKE, jag sjunker inte så lågt att jag gör det i Grekland för i Grekland är jag TREVLIG och bemöter befolkningen som JAG vill bemöta dem, med RESPEKT OCH VÄRDIGHET, inte med förakt för att de ibland gör samma sak mot OSS, i min beskrivning nyss.


/ Hasse
Svara med citat