Visa ett inlägg
  #2  
Gammal 2024-01-23, 23:55
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 330
Standard Sv: Voffö gör di på dette viset?

Ja du Kajja, det finns väl en hel del frågor man kan ställa sig vad gäller både svenska Melodifestivalen och den "europeiska" Eurovision Song Contest. Det skulle ju gå att knåpa ihop en hel quiztävling om det, om man nu skulle bry sig. Jag kan bidra med en hel del frågor.

Den i mina ögon största och svåraste frågan är ....

1 Hur är det möjligt att får så enormt många människor att ägna tid till att titta på sånt dravel som det numera har utvecklats till? (Det fanns en tid då det höll betydligt högre nivå tycker jag. Men det är ju en smakfråga.)

Andra frågor är .....

2 Av vilken anledning ska Australien vara med i, vad är det nu det heter .... "Eurovision Song ...."

3 Av vilken anledning har vi nu haft tjafs om huruvida Israel ska uteslutas eller ej pga kriget i bl a Gaza? Frågan är väl inte om de ska uteslutas eller ej. Utan snarare .... Varför är Israel med överhuvudtaget i ..... ja vad var det nu igen ... "Eurovision ....."
I Wikipedia kan kan man bl a läsa följande .........
"Israel (hebreiska: יִשְׂרָאֵל, Yisra'el; arabiska: إِسْرَائِيل, Isrā'īl), formellt Staten Israel, är en stat i Mellanöstern i Asien."

4 Varför finns ingen nation i Afrika med i Eurovision?

5 Finns det någon i Eurovision-ledningen som fick godkänt i ämnet geografi i skolan?

Den enda av de här frågorna som jag själv har en gissning på vad svaret kan vara är den första. .......Kanske är det så att i den flod av tråkigheter som det rapporteras om från så många håll i världen så behöver vi människor lite underhållning på en nivå som inte kräver något större engagemang eller eftertanke och som för en stund låter oss glömma tråkigheterna????

Oj så mycket konstiga tankar du lockade fram hos mig Kajja!!!

Masse
som inte vill blanda in den fina sporten Handboll i samma tråd som .... ja ni vet!
Svara med citat