Visa ett inlägg
  #9  
Gammal 2024-01-25, 18:32
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 328
Standard Sv: Voffö gör di på dette viset?

Ha ha!!!

Kajja! Så bra att du har så gott minne! Hade Kalimera haft en tävling om bästa minnet så hade jag hamnat sist där!

Kul att du och många andra har så mycket glädje av ESC. Jag tycker att det är jättebra om alla/många kan få en del av det de tycker om i tv-utbudet. Och vi tänker tydligen lika om att det behövs lite slapp underhållning som motvikt till allt skit med krig, pandemier, ekonomikriser mm.

Vad gäller geografin i tävlingen så tycker jag fortfarande att det känns knäppt att i princip alla världens länder kan komma att delta. Om de inte är medlemmar i Eurovision så kan de tydligen bli inbjudna. Och jag bryr mig egentligen inte. Men tycker fortfarande att det känns konstigt när tävlingen heter Eurovision Song Contest. Kanske ett namnbyte till Global Song Contest är den enkla lösningen. Men då får man väl försöka locka med några länder från Nord- och Sydamerika som såvitt jag vet har lite egna Song Contest. Kanske klokt att fixa namnbytet innan Australien går och vinner och ska anordna nästa "Eurovision Song Contest".

Slutligen! Visst var det bättre förr också vad gäller ESC! Så tycker jag också. Det är dock inte nytt att man blandar och ger med nationaliteterna på tävlingsbidrag och artisten som framför det. Så har det varit länge.

Ett sådant lyckligt exempel (tycker jag) är när Francoise Hardy som är fransyska 1963 tävlade för Monaco med "L´amour sen va"! Hon hamnade på 5e plats men hos mig var hon klockren 1a. Jag var 14 år och tyckte att hon både var fantastiskt vacker och sjöng underbart. Idag är både hon och jag gamla men jag tycker fortfarande likadant. Hon är en mycket vacker kvinna och jag lyssnar och tittar fortfarande ofta och gärna på henne på Youtube.

Masse
Svara med citat