Visa ett inlägg
  #6  
Gammal 2023-07-06, 11:55
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 725
Standard Sv: Svindyra solstolar i Kykladerna

Hutlöst är ett ord som inte räcker till! VEM f-n är så dum så att man pröjsar dessa priser? Man tror ju inte att det är sant...

Annars så brukar vi nyttja tavernornas solsängar, då de ofta är gratis om man käkar där. Eller, de solstolar/sängar som är gratis om man beställer nåt. Där brukar jag ta en för laget och beställa en stor kall Mythos...

Jag skrev ju i ett annat inlägg, att jag tyckte att priserna på Samos var lite i överkant. Men, inte på solstolar märkligt nog. Där var det mer normala priser, 4-5 € per stol (sen prutar jag ofta med.. ). Men, billigast var nog på Kerveli beach. Där fanns en smal remsa vid sidan om bilvägen, där solstolar fanns utplacerade. Tror att de tog 7-8 € för två. Det verkade dock livsfarligt där, då det hade räckt att nån av grekernas stadsjeepar kört för nära kanten, så hade det varit kalinichta.

Längre bort på stranden var stranden mycket bredare och där fanns även ett flertal skuggande tamarisker. Det låg några på solsängar där och först trodde jag att de tillhörde de privatboenden som fanns vid stranden. Men, så var inte fallet upplyste en av solsängsliggarna.

Man kunde hyra solstolar i den kombinerade Cafeterian/MiniMarket, som låg strax brevid. Priset låg på det facila priset av 2€ st! Tamariskskuggan var gratis. Behöver jag säga att det stället blev vår favorit sen? Stranden var dessutom mycket bra. Stenigt, men i vattnet var det sandbotten.

/Netwolf
Svara med citat