Ämne: 2 av 12 + 1
Visa ett inlägg
  #51  
Gammal 2023-07-10, 17:19
Zappas avatar
Zappa Zappa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Helsingborg
Inlägg: 494
Standard Sv: 2 av 12 + 1

Trevlig blåsdag! Som Puh sa.
Igår friskare det i lite. Och idag ännu lite mer.
Förvisso skönt när man traskar ut till Potokaki, men väl på stranden är det nästan för bra. Skönt att det inte är blästringssand som på Plaka utan rejäla stenar som ligger still...

Igår kväll kände vi för italienskt och frågade på hotellet vad de rekommenderade. Antingen 83100 längst söder/västerut på hamnpromenaden, eller Four Seasons i andra änden.
På 83100 blåste det styv kuling... så vi gick bort till Four Seasons. Vi åt där i fredags också när vi precis anlänt till ön och var mycket nöjda då, så vi hade inga större betänkligheter.
Glatt mottagna med handskak och lite berömmande av mitt uttal (hyfsat lätt för att härma), kan lite lösryckta ord och meningar, men ingen grammatik.
Det blev en fantastik pizza och en lika fantastisk pasta.
De bjuder på en liten kaka och något gott att dricka efteråt.
Ouzo för herrarna och något sliskigt till damerna i gammal god!!? fördomsfull stil. Då vi båda är väldigt glada för ouzo blev min kära hustru något besviken i fredags, så igår bytte vi och jag offrade mig på det sliskiga.

En sväng på byn men rätt snart hem i bingen då vi är lite slitna. Tufft att ha semester!

Ut till Potokaki idag igen för bad, läsning och allmänt slappande. Upp till kantinan i halvlek för en tomat-, skinka-, ost- och majjosandwich under tamarisken.
Det må vara tufft att ha semester, men skönt är det...

Nu hemma på balkongen för att ta igen oss med lite yatzy och en GT! (Försöker se lite Wimbledon, men det är så gott som lönlöst med detta wifi....).

/Zzwen
Svara med citat