Visa ett inlägg
  #6  
Gammal 2023-05-14, 14:51
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 757
Standard Sv: Taverna Glaros på Agathonissi har stängt

Det är precis som Janne skriver att Glaros är en institution. Man åker till Agathonisi för att bara vara, som Janne brukar säga. Vi har varit dit ett antal gånger och jag har även åkt ensam dit. Ön är så fantastisk och det är även en vandringsö. Men det är Jannis och taverna Glaros som det handlar om.

I slutet av mars såg jag en replik om Agathonisi här på forumet och då blev längtan så stor så jag bokade en resa till Samos i september. Undersökte boende på Marias, så jag tog kontakt med en Kalimeravän och då kom hela historien upp. Glaros hade stängt i höstas och Jannis planerade att göra uthyrningsrum. Det var svårt att få mailkontakt med Marias. Jag blev så bedrövad!
Nu planerar jag att åka till mitt älskade Fourni istället, men jag har ännu inte gett upp tanken att ta några dar på Agathonisi också. Så kanske det blir ett rum på före detta taverna Glaros?

Jag vill inte att någon förkastar Agathonisi nu. Därför vill jag förmedla lite bilder från våra resor dit. Agathonisi är en så underbar ö!

Birgitta




Jag undrar om den här skylten finns kvar hos Jannis nu?




Jannis och Voula.




Kväll på taverna Glaros




Taverna Glaros med bägge utedelarna.




Taverna Glaros från vår balkong (hos Voula)



Den goda getgrytan hos Glaros.




Här satt man ofta och mediterade.




Skylt vid hamnen.




Denna bild har Voula tagit.




Underbart att sitta och glo här.



Marias Rooms.




Taverna George.




Många trappor till det nya hotellet.
Svara med citat