Visa ett inlägg
  #51  
Gammal 2017-02-09, 23:38
Getpinglans avatar
Getpinglan Getpinglan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2013
Ort: Stockholm
Inlägg: 398
Standard Sv: Har jag gjort bort mig igen?!

Aj då Kajja! ;-) Hoppas de förtjänade det lite grand, ni var mätta och belåtna i varje fall...

Det påminner mig om det rakt motsatta förhållandet ang dricks, men gjorde bort oss gjorde vi verkligen i valet av denna taverna: Vi hittade utan rekommendation eller no nothing en taverna i Agii Apostoli på Kreta, inte nära vattnet utan på andra sidan stora vägen. En taverna som marknadsför sig med "levande musik varje kväll". Men musiken hade inte börjat när vi slog oss ner. Minns inte namnet på tavernan. Alltid kul med musik tänkte vi. Men musiken var surrealistiskt dålig när den väl kom igång, den ende spelemannen satt och pimplade whisky något för mycket och musiken var inte grekisk... Nåväl, maten var inget vidare och nä, det var ingen höjdarkväll. Ett annat lite större sällskap satt bredvid oss. När vi fick in notan var den på en orimlig summa. Det visade sig att vi fått in - fel nota! Sedan kunde vi inte betala ordentligt med kort. Ingen förstod sig på kortmaskinen - utom mannen bakom bouzoukin, som fick rycka in. Som visade sig vara ställets ägare. Det var därför ingen i personalen kunde hindra honom i hans bouzoukifylla. Dricks? Nej, inte denna gång.
Svara med citat