Ämne: 2 av 12 + 1
Visa ett inlägg
  #44  
Gammal 2023-07-07, 12:57
Zappas avatar
Zappa Zappa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Helsingborg
Inlägg: 494
Standard Sv: 2 av 12 + 1

Tack för snälla ord.
Då kommer i alla fall en mellanrapport idag.

Improduktiv dag!
Vaknade vid fyrasnåret med en vidrig migrän
Upp för tabletter både då, och en annan modell några timmar senare. Men låg bara och snurrade, illamående av huvudvärken.
Fru Zappa iväg vid nio när apoteket öppnade för migränmedicin. Hjälpte något så jag lyckades få någon timmes sömn, i alla fall. Men ingen frukost idag, för min del.
Kathy var snäll och lät oss behålla rummet tills vi skulle iväg.
Ett dopp i poolen i alla fall för att få lite svalka och avslappning i kroppen. Min huvudvärk kommer troligen från nacken, så skönt att avlasta den i vattnet.
Captains House är superfräscht och Kathy mycket tillmötesgående. Jättesköna sängar, vet att många tycker grekiska sängar ofta är hårda (och det var de på Papafotis i Alinda, dock inte för hårda), vilket jag gillar. På Captains House är de betydligt mjukare och jag var rädd att de skulle vara för mjuka, men de var mjuka, men fasta, om det låter vettigt?
Kuddarna var dock inte för mig. En jättehög och en jättelåg. Ska inte skylla kuddarna för min huvudvärk, jag har stundtals problem hemma också, men de
hjälpte inte, i alla fall.

Så, nu sitter vi och väntar på Panagia Diaskení. Kommer från Leros, dvs den turen vi tog för fyra dagar sedan, när vi hoppade av här. Så nu ska vi helt enkelt fortsätta färden upp till Pythagorion.
Så, vi gör delvis den kombin du pratar om Catlady. Och med den skillnaden att vi tog Leros istället för Fourni, som du föreslår, Yannis. Vi har dock varit på Fourni för kanske 10 år sedan, tillsammans med Ikaria och Samos. Trevlig ö, men vi brukar ju köra konceptet"två nya, en gammal goding" och då fick inte Fourni plats i år.

Dumt nog kollade vi inte MarineTraffic innan vi lämnade hotellet. Då kunde vi sett att färjan lämnade Lipsi några minuter före planerad ankomst på Patmos, så vi är helt enkelt 40 min sena just nu.

Ska bli kul att åka inom Arki och Agathonissi innan vi når Pythagorion och se hur där ser ut.
När vi mellanlandade på Lipsi på vår väg hit kunde vi konstatera att det såg väldigt mysigt ut. Vi valde mellan Lipsi och Patmos för denna resan, men det blev alltså det sistnämnda.

Runt 14 här just nu, så lite tidigt för en GT...

/Zappa
Svara med citat