Ämne: Drömmer!
Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2021-01-05, 23:46
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 751
Standard Drömmer!

Kommer tillbaka till vår markplansstudio. Sand i flippflopsen. Tar av mig dom och försöker skrapa av mig på det hårda gräset. Bestämmer turordning till duschen med maken..jag vinner..alltid. Håret i handduksturban. Aftersunsmörjning. Kvällssittnig.

- Vaad vill du haa att dricka?! Vin? Öl? Han hör inte. Högt prassel från påsen med OLW ostbågar. Boken av Lee Childe fängslar och en redan upphälld Whisky gör att mina frågor är överflödiga. Tar ett dricksglas rött vin från boxen som placerat sig så utomordentligt på vår diskbänk.
Häller upp lite jordnötter, även dom i ett dricksglas.. Tycker att det är trevligt med lite snacks..och att man har nåt att plocka fram från sitt lilla pentry. Letar lite efter vadsomhelst i musikväg på den felplacerade tjock-tvn..gärna grekiskt.
Vi ska ut och äta nu. Ska jag ta den röda, blå eller orangea klänningen..rymliga och 10€ dyra allihopa. Köper alltid ett gäng såna i Grekland. Helst går jag i trekvartsjeans o linne men ibland måste man ju vara lite kvinnlig.

Vi söker upp en restaurang vid vattnet. Vill alltid vara nära havet. Jag blir bemött som den drottning jag (inte) är, av ägaren men finner mig i situationen.
Vi beställer allt vi har längtat efter ...och jag ställer mig upp..för nu tar det en stund innan maten kommer..och går ner till vattenbrynet..känner hur vågorna skjöler över tårna..älskar detta och längtar sååå!
Första dagen i paradiset!
/ Kajja

Senast redigerad av Kajja den 2021-01-06 klockan 00:06.
Svara med citat