Ämne: Det genuina
Visa ett inlägg
  #8  
Gammal 2023-07-03, 18:58
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 328
Standard Sv: Det genuina

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Andefattigt är bara förnamnet. En enda gg har jag beställt en köttbit i Grekland. En pepparstek i Naxos stad. Den var totalt genomstekt och smakade. Ja, jag vet inte vad. Jag ångrar mig än idag. Grekerna kan inte steka nötkött. Jo, det finns säkert, men jag har då aldrig träffat nån.

/Netwolf
Håller helt med!

1. Har nog aldrig upplevt att "stekt" eller "grillat" kött i Grekland varit särskilt gott. Nej, jag håller med dig Wolfen, grekerna är nog bra på många saker, men att steka kött är inte en av dem.
Värsta exemplen är väl de s k "souvlaki". Torrt, smaklöst och tråkigt.
Men .... från samma djur, om man inte har problem med inälvsmat, så är grillad nötlever med bacon otroligt gott!

2. Sen, vad gäller AI (AllInclusive är väl bäst att förtydliga i dessa tider) så tycker jag att vi ska betänka att de som väljer den resformen har nog ofta helt andra preferenser och framför allt annan (mindre) resvana än vad många av oss på Kalimera har. För dem är kanske alternativet att inte resa alls. Brist på självförtroende, språkig förmåga mm skulle kanske göra att man utan AI-alternativet hade fått stanna hemma. Då är det väl bra att vi var och en kan få resa på det sätt som passar oss bäst.

Jag har njutit av både småskaliga egenresor i Grekland och ibland en bekväm slapparesa på AI en vecka i annat land
bara för att bada, sola, äta och dricka.
Men AI i Grekland .... ALDRIG! Där är ju halva resan att gå ut och äta grekiskt på kvällen!!!

Masse
Svara med citat