Visa ett inlägg
  #29  
Gammal 2016-12-18, 11:43
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 518
Standard Sv: Har jag gjort bort mig igen?!

så roliga bidrag, allihopa Lysande!

Jag har lyckats göra bort mig inför holländare på några Greklandsresor med samma, i mina - inte deras ögon, "komplimang".

Innan jag lärde mig knipa ihop munnen hände följande: Vi hade ätit (värst vad jag äter i den här tråden ....) på underbara Kvinnokollektivet i Petra, Lesbos, och jag med min numera hemska artros i knäna skulle försöka ta mig ner för den långa trappan ner till gatan. (Den är lång med mina besvär, alltså). Och jag vet att folk ofta blir irriterade när de hamnar bakom mig för att jag är så långsam. De blir otåliga och står och trampar och stressar mig. Så när en välklädd holländsk gentleman och hans fru skulle ner samtidigt bad jag dem gå före på grund av mina problem.

Men mannen visade sig ha problem att gå han också så det slutade med att vi tillsammans hasade och stapplade oss ner, hängandes i vars ett trappräcke och blev riktiga polare. Vi hann prata en hel del under vår mödosamma strapats och enades om att vi "invalidos" minsann hade själarnas gemenskap.

Men den gemenskapen tog ett abrupt slut när jag kläckte ur mig min komplimang till Nederländerna att jag älskade deras bidrag till Eurovison 2010 och nynnade en bit på refrängen.

Mannen stelnade till och tittade på mig med avsmak och sa: We hate that song!!! Han var dessutom övertygad om att jag hånade honom eftersom det gick uselt för den.

Som vore han helbrägdagjord for han ner för resten av trappan och försvann muttrande och svärande. Kvar i trappen stod jag och såg dum ut.

Jag har i alla fall förstått att svenska dansband gillar den och att många som är ute och dansar nog hört den utan att veta var den kommer ifrån.

Men ett tips: Möter du holländare - don't mention Sienekes melodi "Ik Ben Verliefd (Sha-la-lie)"
https://www.youtube.com/watch?v=-VzFwfCX4HQ

Senast redigerad av Fajotta den 2016-12-18 klockan 12:01.
Svara med citat