Visa ett inlägg
  #2  
Gammal 2023-03-25, 14:26
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 329
Standard Sv: Till helgen lite ouzo/meze …

Visst var det så! Det var en mycket trevlig lunch som vi fyra hade tillsammans. En bussfärd upp till ett så gott som öde Blefoutis. På tavernan vid stranden blev vi ompysslade av kvinnan som drev stället och hennes mamma. Det var en härlig meze-lunch med en radda av goda smårätter. Bl a en slags små vegetariska friterade småbiffar som mamman kom ut till oss och förevisade hur man gjorde smeten till.

En härlig utflykt. Och det var nog så att ni sedan drog från ön några dagar senare (var det till Tilos?), medan vi hade några inplanerade dagar kvar. Som jag tidigare berättat kom det sen att utökas med några oplanerade dagar eftersom vi missade båten till Samos och därmed också flyget därifrån till Göteborg där vi hade vår bil. Istället några extra dagar på Leros och Rhodos och flyg därifrån till Örebro. Hemskt tyckte Birgit! Härligt tyckte jag! Ha ha ha! Jag älskar när man får lite spännande överraskningar och inte allt blir exakt enligt plan!

Nu blev jag också sugen på en mezemåltid. Är ju dessutom Grekisk nationaldag idag. Har annat inplanerat för helgen men i veckan får det nog bli lite tsatsiki och vem vet, kanske några små marinerade sillar också!

Masse

Senast redigerad av Masse den 2023-03-25 klockan 15:15.
Svara med citat