Visa ett inlägg
  #5  
Gammal 2024-03-29, 07:28
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 928
Standard Sv: Siktar mot toppen!

Citat:
Ursprungligen postat av yannis Visa inlägg
Skrivsuget har vaknat, samt även längtan. Men nu är det bara en månad kvar till Amorgos!

Om jag skulle drista mig att föreslå ett ställe där du har en vy på både hav och berg från din studio, Anne.
Då skulle jag föreslå min studio 3 hos Haris i Paleochora på Kreta!
Denna bild är tagen mitt på dan den 12 december. På morgonen brukar det ligga snö på bergen, som under dagens lopp tinar bort. Havet kan man glo på hela dagarna i köket/vardagsrummet.

Birgitta.

Ja, Birgitta. Paleochora och Haris tänkte jag också på. Men som du säger så smälter snön på bergen vanligen snabbt bort. Det skulle vara ännu häftigare med en varm, solig dag och sen titta över havet mot snöklädda bergstoppar. Men detta beror mycket på årstid förstås.

Citat:
Ursprungligen postat av kjulin Visa inlägg
När man kör söderut från Iraklio och svänger mot Ierapetra möter man i mitt tycke världens vackraste vägsträcka mellan byarna Martha och Mirtos. Vägen går under mäktiga berg och utsikten är fantastisk. Dock inte över havet förrän i slutet. Så tydligt och klart har jag lite bergstroll i mig
Den vägsträckan har jag aldrig kört. Hoppas den inte är för hiskelig? För jag och branta, smala bergsvägar i synnerhet utan skyddsräcken är inte alls vänner.

/ Anne
Svara med citat