Ämne: 2 av 12 + 1
Visa ett inlägg
  #19  
Gammal 2023-07-02, 12:59
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 329
Standard Sv: 2 av 12 + 1

Citat:
Ursprungligen postat av Zappa Visa inlägg
Kan nämna att det på GTP står att båten ska gå från Agia Marina, men så var inte fallet, utan den går från Lakki.

--------------------------------------

Sedan vägen ner till Panteli. Första tanken när vi var där? Sardinburk!
Nu kommer säkert många tycka att jag svär i kyrkan, men vi är helt klart väldigt nöjda med beslutet att bo i Alinda.
Panteli är en liten strand överbelamrad med solstolar och därtill hörande invånare...
-----------------------------------------------------------

Jag skrev ju precis att trafiken inte var så farlig (och det tycker jag inte heller), men att gå på den relativt smala vägen mellan Alinda och Agia Marina hade jag faktiskt inte velat göra.
/Z
Vad gäller avgångshamn för båten så är mitt tips att göra en extra koll med hamnkontoret en timma före avgång. Vi hade avgång c:a 13.00 och vår värdinna ringde o kollade på morgonen samma dag. Beskedet var Agia Marina. Vi åkte dit i god tid och åt en lunch i hamnen. När inte båten kommit in 10 min före avgång gick jag och kollade i den lilla biljettkuren. Fick då besked att avgången p g a hårda vindar hade flyttats till Lakki. Högg snabbt en taxi som uppmanades att köra oss dit snabbt (och det gick fort kan jag lova!) men det räckte inte. Punktlighet är inte vanligt i Grekland, men den gången var det såklart så. När vi kom fram till Lakki såg vi aktern på den missade båten och därmed också missat flyg hem från Samos dagen efter.
----------------------------------------

Trängsel i Pandeli kan kanske vara olika beroende på när i säsong man är där. Vi var där i slutet av september och då var det inte så trångt. Men ...... det viktiga är ju att man är nöjd och därför kul att höra att ni trivdes i Alinda!
-----------------------------------------

Nej promenera i mörker mellan Alinda och Agia Marina skulle inte jag heller vilja göra. Men dagtid gick det för vår del bra. Promenerade både Pandeli-Alinda och Pandeli-Lakki.
------------------------------------------

Ha en fin avslutning på Leros och trevlig fortsättning på resan!

Masse

Senast redigerad av Masse den 2023-07-02 klockan 13:18.
Svara med citat