Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2023-06-27, 08:20
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 925
Standard Paleochora och Chania

Nu är det redan en månad sen vi kom hem från vår resa till Kreta i maj. Tiden går så fort! Liksom bara en veckas resa går fort. Denna gång var vi på en riktig familjeresa. Reste med min man och vår vuxna dotter. Hon har inte varit på Kreta sen hon var 4 år så det var ju dags. Vi tillbringade 4 nätter i Paleochora och 3 i Nea Chora, Chania. Själv var jag för första gången till Paleochora förra september och fick mersmak. Dessutom ville jag att det skulle bli en enkel och smidig resa så det var lätt att välja Kreta dit det finns många flyg att välja på.

Vi landade på Chanias flygplats på förmiddagen och vår förbeställda taxi väntade på oss. I september hade jag bott med min väninna på sandstrandssidan och det var helt ok, men nu ville jag testa den steniga sidan av Paleochora. Och valde att bo på Birgittas stamställe, Haris Studios. Waters Edge café, som tillhör Haris, hade jag besökt i september och det kändes trivsamt och lugnt där.

Bilden är från vår balkong och det gula huset i bakgrunden är Methexis taverna där vi åt vår första lunch efter att vi kommit fram.



Sen kommer en bild på en fotograf på Waters Edge.

[IMG][/IMG]

Och våra zucchinibollar på Methexis taverna.

[IMG][/IMG]

Fortsättning följer så småningom.

/ Anne
Svara med citat