Visa ett inlägg
  #15  
Gammal 2023-07-02, 08:30
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 925
Standard Sv: Paleochora och Chania

Masse, visst är Paleochora turistigt. Men det finns även lokalbefolkning. Hur man sen upplever saken är personligt. Speciellt under högsäsong präglas byn naturligtvis av turismen. Men det beror så mycket på hur man själv upplever saker. Det finns butiker, det finns en massa tavernor osv. För mig känns det inte som för mycket. Reser man under lågsäsong så är det ju inte så många som är öppna. Men om det är så att man vill ligga och sola så är det kanske inte en så bra idé att resa i februari.Men det är ju självklart förstås. Även nu i slutet av maj märkte man att det var i början av säsongen. Strandlivet hade inte kommit igång och många tavernor var öppna bara om kvällarna, men det hade ju varit en ganska kall vår. Själv skulle jag gärna resa i t.ex. april eller oktober. Och jag hoppas att det kan bli så i framtiden. Så Masse, hur du skulle uppleva Paleochora vet jag ju inte. Och vill du ha Massevärme så reser du väl helst under sommarsäsongen? Så det är alltid bäst att testa själv och vara realistisk med sina förväntningar. Alla gillar inte Pale, men det gör jag.

Mina bilder är fortafarande hullerombuller. Men en bild på Methexis beach skall ni få.



Stranden är stenig, men populär bland snorklare.

/ Anne
Svara med citat