Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2025-04-27, 12:56
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Att klippa sig i Grekland

Brukar ni klippa er i Grekland? Jag gör gärna det och det blir alltid bra, och det kostar en bråkdel mot hemma. Bilden nedan är från en herrfrisössalong i Rhodos gamla stad, och det är en av ytterst få ”lokaler” som inte är för turister.

Fler bilder från gamla stan på Rhodos finns här.
Svara med citat
Gammal 2025-04-27, 16:31
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Sv: Att klippa sig i Grekland

Nä, det har jag aldrig gjort. Men, man skulle kanske testa?
Svara med citat
Gammal igår, 07:41
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Jag har klippt mig flera gånger i Grekland.
På Kos, Amorgos, Naxos, Samos, Paleochora, Syros, Chania m.fl.
Billigt men dom klipper för lite. Bäst är Katerina hos Haris i Paleochora, där klipper jag nästan varje gång jag är där. Hon är utbildad frisör, men nu sköter hon om uthyrningen och cafeèt tillsammans med sin man Haris.

Här klipps jag på Syros av en skicklig frisör.

Birgitta
Svara med citat
Gammal igår, 16:05
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Nej inte i Grekland, men på Cypern. Var där i 6 månader så jag var tvungen. Det var hos superduktiga frisörer som hade vunnit flera priser.
Alternativ fanns för den hugade. En äldre farbror som erbjöd plats på en gammal skraltig stol, utomhus i byn där jag tidvis bodde. 2 pund (var då 24kr) kostade kalaset. Sax & kam viftade han med och höll upp 2 fingrar i luften.

//Conny
Svara med citat
Gammal igår, 19:13
Ylva A Ylva A är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Jag går inte frisör här på Kreta, utan Ylva klipper mig både här och i Östersund. Däremot går hon till en av byns frisörskor kanske var 3:e månad. Det kostar 15 € och då är även ögonbrynen ansade och färgade.

Min historia om hårklippning i Grekland tror jag, jag har berättat förut, men så här var det. Jag gjorde min första Greklandsresa 1978 och Rhodos var ön. Jag var inte särskilt nöjd med semestern. För mycket kulisser och inkastare i staden. Symi blev behållningen. Avresan hem med flyget var c:a 16 och jag måste lämna hotellet kl. 12. Då passade jag på att vandra i helt andra områden av staden och när jag passerade den öppna dörren till en frisörsalong för andra gången, frågade en äldre man mig, om jag var intresserad. Jag blev hyggligt klippt och innan jag visste ordet av, tömde han en kraftigt doftande pomada i det kvarvarande håret och masserade grundligt. Sedan frågade han, om han inte fick raka mig också. Då jag aldrig varit med om rakning med kniv, sa jag OK. Inget problem, det var skönt. Så fick kinderna sin dos av en annan doft och blev väl knådade. Priset minns jag inte, men hemresan kändes hemsk i flygplanet, eftersom jag doftade som på en taxfree. Hudutslag fick jag också, så rakning med kniv gör jag aldrig mer!
/ Jannis
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:44.