Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej, nu är vi tillbaka igen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal igår, 23:05
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2015
Standard Så mycket bättre!

Som ni kanske har läst så är jag hemma igen.
Efter en resa där jag har fått min förutfattade åsikt om Kato Stalos krossad, när jag kapitulerade och fick möta så mycket vänlighet och gästfrihet.När jag kände att det här och just här är inte så tokigt alls!
Denna lilla genomfartsby som saknar kullerstensgränder, blåa fönsterluckor och vykortsvyer med vitkalkade hus tog jag in till mitt grekhjärta.
Även min dotter stortrivdes i lugnet med några små tavernor, fin strand och matbutiker där det utbyttes förnamn när vi handlade.

Skön är känslan när man utmanar sig själv och sina fördomar för vissa saker och inser att man hade fel. Vi fick en resa som var helt underbar!
Och vi träffade några nya vänner som vi säkert kommer att ha fortsatt kontakt med
/ Kajja
Svara med citat
Gammal idag, 04:35
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Sv: Så mycket bättre!

Så bra, Kajja! Det är trevligt att komma hem och känna sig nöjd, även om man skulle längta tillbaka. Och Kreta är ju så mångsidig så där kan man fynda många gånger. Och sen är det lika enkelt att fastna i en favorit.

/ Anne
Svara med citat
Gammal idag, 08:00
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Vår första resa till Grekland gick till Platanias. Det var vår första och enda charterresa. Men det var då vi fastnade för den grekiska övärlden. Vi trivdes med att dagligen gå mellan Platanias-Kato Stalos-Agia Marina, att bada och simma i det härliga havet och att äta kretensisk mat. Det var då vi också kom i kontakt med "det konstiga vinet" Retsina.

Så jag tackar dom byarna för att vi blev förälskade i Grekland!

Birgitta.
Svara med citat
Gammal idag, 08:47
Susies avatar
Susie Susie är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Velkommen hjem Katja og grattis med at have udfordret dig selv og din "förutfattade åsikt". Dejlig at høre, at dine fordomme ikke blev indfriet, og at I havde en perfekt ferie

Citat:
Denna lilla genomfartsby som saknar kullerstensgränder, blåa fönsterluckor och vykortsvyer med vitkalkade hus tog jag in till mitt grekhjärta.
Din beskrivelse viser på perfekt vis, at der er mange nuancer af, "hvad man forstår ved typisk og genuint græsk".
Svara med citat
Gammal idag, 09:06
Fältjäntan Fältjäntan är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2015

Våra första charterresor gick till Agia Marina, Platanias och Kato Stalos. Det var som för Birgitta och Arne, vi blev förälskade i Grekland. Vi har öluffat, fixat boende allt eftersom, haft specifika resmål och förbokat boende, alltid spännande att se om det stämmer med förväntningarna man har, oftast har det varit bra. 2 veckor på Limnos fr o m söndag, flygstol och eget bokat boende. Börjar redan nu fantisera om nästa resa. Det lockar att ut och öluffa igen.
Kerstin
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:20.