Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-07-07, 21:25
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Snålhet?

Vid våra senaste resor har jag börjat fundera över om större delen av Sveriges befolkning är pinsamt snåla eller om det är så att just jag råkar möta dessa människor Efter att vi i någon tråd här diskuterat dricks så kollade jag lite bland de som satt närmast när vi var ute och åt vad folk lämnade...och det är inte mycket kan jag säga Ofta var det bara de allra minsta mynten som låg kvar, kanske några kronor efter en stor måltid.
Men värst av allt... som vi dessutom kom i diskussion om med flera svenskar under veckan, är att de klagar på serveringsavgiften Vi fick erfara hur svenskar ropade till sig servitören och frågade vad det var för avgift. När de förklarade att det var kuvertavgift dvs bröd o smör, så protesterade de ljudligt och sa att de minnsan inte ätit allt det Servitörerna strök då snällt denna avgift...
Så fruktansvärt pinsamt... Vi pratade med några svenskar som då beklagade sig över hur dyrt det var och att man inte skulle betala mer än vad man behövde. Jag undrar också om alla dessa som beklagar sig över prisnivån någonsin äter ute i Sverige
Tidigare i mitt yrkesliv har jag jobbat inom restaurangbranschen och vet hur snacket går om kunderna beter sig på detta vis och inte lämnar dricks...det är faktiskt det som gör att man överlever ekonomiskt som servitris, och ännu värre lär det ju vara i grekland med deras löner...

Skulle vara roligt att höra om svenskar uppfattas som snålare än andra nationaliteter eller om jag helt enkelt haft oturen att stöta på dessa onormalt snåla människor på mina resor

Malin
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:39.