![]() |
|
||||
|
||||
![]()
När vi satt på flyget från Chania till Göteborg var vi rörande överens om att en verklig toppenvecka har vi haft!
![]() Det var så mycket glada överraskningar; mysigt boende i Chania och Rethymnon, vädret strålande, billigt att hyra bil, trevliga möten med härliga människor... Att vi sedan körde vilse ett par gånger på de grekiska bergen, eller missade en skylt i städerna, då vi SKULLE svänga (alla dessa enkelriktade gator!)...det hör ju liksom till, när man kör där som turist ![]() Sedan hann vi också se en del av prosessionen(?) i Chania på grekernas långfredag. Vi stod utanför katedralen och såg hur människor bar ljus (tog hem dem?) och hämtade även blommor från en baldakin-liknande prydnad, som bars fram av flera män.Till slut smög vi försiktigt in i katedralen, ställde oss längst bak för att lyssna på mässan en stund. Mäktigt... Denna gång inhandlades också en hel del saker. Visa-kortet har nog aldrig tidigare använts lika mycket som nu! ![]() Eftersom det blev en del andra inköp, blev det bara tre skivor denna gång. Men jag tror nog att två av dem kommer jag att "nöta" ordentligt, nämligen dubbel-cd:n med Kotsiras Live (bonus-DVD inuti) och dubbel-cd:n med Parios Live från Lykavittos med Theodorakis sånger. Har redan hunnit lyssna på den tredje skivan med nisiotika (ö-musik), som den trevliga unga killen i musikaffären Studio 2000 fick välja åt mig. Måste tyvärr säga att den var lite för "gnällig" i min smak ![]() Har skrivit dagbok under veckan, men lovar inte att det blir någon reseberättelse, kanske när sommarlovet har börjat ![]() Ivi -som glatt har konstaterat, att snön på altanen är "nästan" borta! ![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|