Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-08-10, 09:47
Draken Draken är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 13
Standard Varit i Pefkos?

Om några veckor bär det äv till Rhodos, och vi ska bo i Pefkos på östra sidan något söder om Lindos. Har dock inte hittat så mycket information om den byn, så det vore trevligt om någon som varit där kunde berätta lite om stränder och vad som finns i övrigt ex restauranger och bussförbindelser till Lindos och Rhodos stad.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-08-10, 17:20
Cobran Cobran är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Södertälje
Inlägg: 25
Standard Sv: Varit i Pefkos?

Mavrikos i Lindos rekommenderar Anoula starkt (vi ska ta å äta där =)) )

Tyvärr kan jag inte säga så mycket mer Ska till Lardos själv...el utanför om jag förstått kartan rätt (Kiotari)

När åker ni?? 24 aug är det dags för oss...(jag, Anna 30 år, sambon Pirre 34 år & Martin 6 år)
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-08-10, 17:34
kickimoj kickimoj är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Inlägg: 27
Standard Sv: Varit i Pefkos?

Nu kom jag på något. Vi körde till Prassonissi i somras och på hemvägen körde vi in i Pefkos och tog en fika nere vid stranden. Hamnade på något som hette Lee Beach som var jättefint och de hade även en restaurang som verkade urmysig kvällstid. Kanske ett tips.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-08-12, 18:01
Soleil Soleil är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 334
Standard Sv: Varit i Pefkos?

Pefkos är en mycket sympatisk by. Stranden är lång, flera kilometer, den bästa jag har mött i Grekland. Sandstrand alltså. En bra cafe/taverna precis vid stranden. Tyckte det var en svensk dam som jobbade i cafen... vågade nog inte fråga direkt.
Du kommer att vara nöjd med din resa.¨Jag kom därifrän den 02.08. Det var sjätte gång i byn o. samma hotell varje gång (Stella view).

Bästa restaurangen i byn är Artemis Garden, på huvudgatan. En annan (kanske lika bra) är Hellas.
5 km till Lindos o. 5 km till den gamla byn Lardos.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT