Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-04-06, 16:43
Priamos Priamos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Rhodos
Inlägg: 20
Standard Vattensport i Faliraki

När man åker förbi Faliraki (som för övrigt mest verkar vara ett slumområde) ser man skyltar med texten "Water Park" och ett pariserhjul (tivoli ?) . Är det någon som vet vad detta är för något ? Någon sorts äventyrsbad ? Vågar man släppa dit barn ? Hur är det med säkerheten ?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-04-07, 13:16
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Växjö
Inlägg: 322
Standard Sv: Vattensport i Faliraki

Hej! Kan inte ge dig något svar som jag kan stå bakom för vi var aldrig där när vi var på Rhodos 2005. Men jag frågade här på forumet i en tråd som handlade om nått helt annat och här är svaret jag fick:


Mysan - Water Park tycker jag helt klart du skall ta familjen till om ni gillar sånt.
Jag kan inte jämföra det med Gran Canaria, men det är nytt, ogrekiskt rent o fräscht och tillräckligt stort för att köerna skall vara överkomliga.
Det ligger ute vid Faliraki, men det går gratisbussar från Rhodos stad. Går även att ta sig dit med "vanlig" buss, men det är en fasligt lång backe upp från busshållplatsen..
Googla på Water Park Rhodos.

å här är länken till vattenlandet: http://www.water-park.gr/info.html


Vad tiviolit anbelangar så har jag ingen aning


Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-04-07, 14:14
Argyris Argyris är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Skåne
Inlägg: 624
Standard Sv: Vattensport i Faliraki

Waterpark i Faleraki är den bästa JAG har varit på i Grekland, 100% bättre än Limnopolis på Kreta. Helt klart häftiga åk..

/Nico
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-04-07, 16:13
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Vattensport i Faliraki

Waterpark i Faliraki er noe ungene elsker (og en god del voksne.. )
Så lenge ungene er ordentlige svømmedyktige er det ikke farlig å la barna være der alene og de klarer godt å tilbringe en hel dag der... Det er vakter som går rundt og det er vakter som står og passer på ved hver enkelt atraksjon. De er nøye på at de som ikke er gamle nok el. høye nok til enkelte ting ikke får adgang til den enkelte atraksjonen...

Man får bånd rundt håndleddet som viser om du har betalt for barne-el. voksenbilett.
Så har du et barn som er flink til å svømme og er vant til slike parker kan det være en fordel og betale voksenbilett selv om han/hun ligger like under aldersgrensen...., da får han/hun prøve alt....
Spesielt lurt om man har en eldre søster el. bror... Kjempesurt å ikke få være med på det samme og de heftigste tingene må man ha betalt voksenbilett for å være med på.

Tivoliet ligger nede i Faliraki sentrum, ikke så veldig stort, men noen artige saker for unger er det. Koster ingen ting og komme inn, man betaler bare for det man vil være med på....

Ia
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-04-16, 19:44
Laur_a Laur_a är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 2
Standard Sv: Vattensport i Faliraki

Citat:
Ursprungligen postat av Priamos Visa inlägg
När man åker förbi Faliraki (som för övrigt mest verkar vara ett slumområde) ser man skyltar med texten "Water Park" och ett pariserhjul (tivoli ?) . Är det någon som vet vad detta är för något ? Någon sorts äventyrsbad ? Vågar man släppa dit barn ? Hur är det med säkerheten ?

Heej.
Water Park är ett äventyrsbad och väldigt populärt. Det är dock ganska så "branta" banor och man bör se upp med för små barn på denna plats. Men annars är det ett mycket roligt alternativ för en dag på semestern.

//Laura
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT