![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej svejs!
Undrar om det är någon som kan rekomendera en bra Grekisk restaurang i Stockholm. Ska gå ut och äta och minnas förra årets underbara semester i Grekland. Tacksam för svar, Sara & Sebastian |
|
||||
|
||||
![]()
Ha1
Kouzina var ingen höjdare, tycker jag. De två med mest greklandskäbnsla är Elias och Faros, bägge på söder. Man blir inte besviken! Lefteris erfaren Elais och Faros-gäst |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Sara och Sebastian.
Svaret pa er fraga ar Greken pa hornet pa Tjarhovsgatan. En underbart fin restaurang med bra mat och rikligt. Prova Goran |
|
|||
|
|||
![]()
Verkar som det kommer bli mer än en grekisk middag den närmaste tiden
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Japp! två ggr på Faros och två gånger på Elias. Lefteris gourmet idag |
|
|||
|
|||
![]()
På Södermannagatan ligger Elias Taverna, där får man gedigen Grekisk mat i en trevlig avspänd miljö. Mycket prisvärd och MYCKET GOD!!
Vi har varit där X antal gånger och alltid blivit mätta & glada! ![]() Lisbeth K |
|
||||
|
||||
![]()
Dionysos på Bondegatan 54 ( tror jag det är eller 56) toppen!
![]() Camilla |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Lefteris envis |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Camilla |
|
|||
|
|||
![]()
jag skulle rekommendera Kamarina, men jag kommer ej ihåg på vilken adress den ligger.!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Kamarina har länge varit en favorit hos mig också! Titti. |
|
||||
|
||||
![]()
Kouzina gillade jag när jag besökte stället förra hösten. Trevlig personal. god mat och gott vin. Var på Elias och Faros vid en Stockholmsvistelse i mars. Elias serverade god, enkel grekisk husmanskost och bra retsina. På Faros åt jag en god förrätt något italienskt om jag inte minns fel. Som huvudrätt valde jag lamm som serverades med en konstig halvorange sås som jag trots mycket funderande inte kan komma på vad den innehöll. Får inte många stjärnor av mig. Antagligen något konstigt halvfabrikat. Dit går jag troligen inte igen.
Besöker Stockholm några gånger per år och Kvarnens stekta lever med citron påminnde lika mycket om Grekland som den halvoranga smörjan. Eva |
![]() |
|
|