Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Lefkas

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-09-09, 10:44
traskis traskis är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008
Standard Parga - Lefkas

Vi är ett par som ska åka till Parga/Lefkas den 15/9. Vi har bokat en kombinationsresa med Ving, första veckan på hotell Two Brothers i Parga och andra veckan på hotell Avra i Nidri, Lefkas. En fråga - det ingår ingen transfer mellan orterna, det får vi fixa själva. Är det någon som har ett tips om hur man bäst tar sej från Parga till Nidri på Lefkas med allmänna kommunikationer, på ett ungefär hur långt det är och ungefär vad det kostar.

Tacksam för svar.
Svara med citat
Gammal 2008-09-11, 17:07
magnus us avatar
magnus u magnus u är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Sv: Parga - Lefkas

antagligen pargabussen till preveza o sedan buss preveza - lefkada(nidri)?/magnus
Svara med citat
Gammal 2008-09-11, 20:08
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Jag är helt övertygad om att Vings reseledare talar om för er hur ni ska åka. Annars är det nog buss Parga -Preveza med byte till Lefkada för vidare busstransport till Nidri som gäller.... Jag skulle tro att det tar ca 3 timmar, men vägen är vacker. Vi åkte från Preveza till Parga för 8-10 år sen och jag tror det tog 1 timme drygt med buss.
Fast jag tycker det är konstigt att sälja kombinationsresor utan transport emellan...

Lissi
Svara med citat
Gammal 2008-09-12, 07:57
traskis traskis är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Tack för tipsen! Jag tycker också det är lite knepigt att det säljs s k kombinationsresor utan transport emellan. Vi har bokat transfer Preveza-Parga vid ankomst och Nidri-Preveza vid hemresa, men mellan orterna fanns det inget alternativ. Nåja, vi har ju "mål i mun" och kan fråga på plats, men tack ändå för tipsen!
Svara med citat
Gammal 2009-03-19, 20:57
rasalex rasalex är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Det stämmer att det är buss som gäller. Parga-Preveza, Preveza-Lefkas stad, Lefkas stad-Nidri. Kan säkert ta 4-5 timmar beroende på hur bussarna matchar varandra och jag skulle gissa på ca 20 euro/pers för hela turen. Akta er för bussen som passerar alla bergsbyarna från Parga till Preveza, då får ni räkna med 3 timmar bara dit. Det ska gå en el två bussar/dag som håller sig på stora vägen.Lycka till!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:27.