Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-07-01, 01:41
nikki73 nikki73 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 106
Standard Hemma från Rhodos!

Imorse landade vi på Kastrup efter två härliga veckor på Rhodos! Vi var lite skeptiska inför vårt val av resmål men vi gillade verkligen ön och tror att vi någon gång kommer att åka tillbaka dit. Första veckan bodde vi i Kalithea på hotell Princess Flora och det var precis så dåligt som vi förväntade oss (tyvärr)! Väldigt öststatsinflurerat, slitet och trist MEN de städade bra, kylen var helt ny och fräsch. Badrummet så litet att man fick gå in och backa ut. Barnen gillade poolen men vi avskydde poolområdet som var riktigt riktigt trist vilket vi iofs redan visste. Personalen var trevlig och maten var konstigt nog väldigt god tyckte vi men vi gillar grekisk mat och grönsaker av olika slag. Stranden i Kalithea var hemsk (då provade vi ändå den delen som ska vara bäst)! En dag när vaktmästaren var i rummet och skulle fixa avloppet i vasken som det var stopp i (det blev stopp i det sen igen) så flög en stor kackerlacka (tror vi det var) in. Men han tog ut den och dödade den och sen såg vi inga fler hemska insekter under vår semester. Det luktade förresten kattpiss i vårt badrum också och i korridoren utanför. Lukten kom in från någon ventil tror jag. Vi var väldigt lite på hotellet som ni kanske förstår? Vi åt frukost och sen körde vi till olika stränder, Tsambika, Lindos, Antony Quinn bay och Faliraki. På kvällarna åkte vi för det mesta till Gamla stan, två gånger var vi på Sunwings hotellet och tittade på deras show och tog en drink där.
Vi kommer aldrig mer att bo i Kalithea igen (det tror jag inte i alla fall)! Sunwings hotellet var ju jättefint men väldigt opersonligt och väldigt trist med bara Scandinaver så inte ens där tror jag att vi kommer vilja bo. På Princess flora kommer vi inte att bo på igen men att ha bott där denna gången är inget vi är ledsna över. Det kunde ha varit värre och eftersom vi inte betalade mer än strax över 4000 kr för fem personer i en vecka med frukost och middag så kan man ju inte klaga! Det var lugnt och tyst efter klockan tolv på natten och sängarna var helt okej!

Andra veckan flyttade vi till Blue Horizon hotell i Ialyssos och där trivdes vi superbra! Jättefint och välskött hotell med trevlig personal, fint poolområde, superbra mat och man kunde även sitta ute och äta. Vi blev uppgraderade till ett familjerum trots att vi bokat två dubbelrum så vi valde att sova alla i familjerummet och använde inte det andra rummet vi hade betalt för. Familjerummet var JÄTTESTORT och vi hade en underbar utsikt över poolen och havet. Orten Ialyssos var dock inte alls så som vi hade förväntat oss men det var skönt att kunna gå ut från hotellet och kunna handla lite av varje! Havet hade en helt underbar färg men vi badade faktiskt inte där utan körde ner några gånger till Faliraki och badade och några dagar stannade vi bara vid poolen för barnens skull!
Jag skulle kunna tänka mig att bo på detta hotellet igen om det inte vore för strandens skull. Men med äldre barn så kanske vi hade badat i havet i alla fall?!!! Sängarna var helt okej men bäddsofforna var stenhårda men barnen klagade inte!

Kommer vi till Rhodos så lutar det nog åt att vi kommer bo i utkanten av Faliraki!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-07-05, 23:00
Eva64 Eva64 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Inlägg: 422
Standard Sv: Hemma från Rhodos!

Varför åker man till ett ställe där man i förväg "vet" att man ska bli besviken? Inget illa menat med frågan men det var min första tanke när jag läste ert inlägg. Skönt att ni fick en bättre andravecka.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-07-06, 17:57
nikki73 nikki73 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 106
Standard Sv: Hemma från Rhodos!

Citat:
Ursprungligen postat av Eva64 Visa inlägg
Varför åker man till ett ställe där man i förväg "vet" att man ska bli besviken? Inget illa menat med frågan men det var min första tanke när jag läste ert inlägg. Skönt att ni fick en bättre andravecka.
Alltså jag hade ju läst om andra som inte varit nöjda men även varit i kontakt med de som varit nöjda. Jag var inställd på att stället inte skulle vara någon höjdare men att det fungerade för oss som bas under den veckan vi ändå mest skulle ta oss runt på ön och upptäcka olika stränder osv. Vi visste alltså att de vakna timmarna på hotellet inte skulle vara så många därav valde vi det hotellet pga priset och läget som vi trodde vi skulle gilla dvs lugnt och skönt men ändå nära till Rhodos stad. Personalen var vänliga och hjälpsamma och det var ett lugnt hotell men inte så vackert kanske. Andra veckan då vi bodde i Ialyssos var vi lite mer inställda på att tillbringa lite mer tid vid poolområdet (pga de höga vågorna) därav valde vi ett hotell som vi kände att vi ville tillbringa vår tid på. Detta hotellet var mer än dubbelt så dyrt men värt varenda euro! Vi är trots allt mycket nöjda med vår semester men vi inser också att vi i framtiden hellre ska välja bättre hotell än Princess Flora även om vi kommer tillbringa lite tid på hotellet!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-07-13, 10:55
johan™s avatar
johan™ johan™ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: tyresö
Inlägg: 41
Standard Sv: Hemma från Rhodos!

Jag hoppas ni var till vattenland och åkte rutchkana och annat skoj.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT