![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hur är Norweigan att flyga med? Nån som vet hur mycket bagage man får ha med sig?
|
|
||||
|
||||
![]()
Helt ok att flyga med. 10 kg handbagage ingår, vill man ha incheckat bagage (20 kg) kostar det cirka 90 kr/bagage, max två såna får man ha. 2011 års priser.
Gunilla |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Varje extra kolli kostar 90kr. Vi flög från Santorini och dom ville räkna en barnvagn som extra kolli men dom fick ge sig. Inga kuddar och inga filtar fanns att låna på planet. Inte ens till ett barn. |
|
||||
|
||||
![]()
Lägg till detta att merparten av Norwegians plan har ett benutrymme som närmast lämpar sig för passagerare i längd 160 cm...
Arne |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, hvis det bare var riktig, men det er det ikke! Hva som er riktig står på deres hjemmesider her:
http://www.norwegian.no/no/kundeserv...eggstjenester/ og som man ser er prisen avhengig av om man bestiller innsjekking av kolli på nett eller på flyplassen og hvro langt man reiser. Flyene er nye/moderne, setene vonde å sitte i/harde, litt trangt for beina på lengre resier og maten er dyr og dårlig! |
|
|||
|
|||
![]()
Maten er fæl! - om det er et viktig poeng under reisen til Hellas. Ellers synes jeg Norwegian er helt ok. Har ikke merket at setene er verre å sitte i enn om man eks. reiser med et charterselskap, trangt og vondt er det uansett. En fordel med Norwegian er jo at selskapet har mange destinasjoner i Hellas, man kan komme 'nesten til døren' billig og raskt om man vil. Uten flybytter. I høysesongen vel og merke
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag tycker Norwegian är helt ok .Om man tar hänsyn till vad man betalar har flugit Sto -Chania o tvärtom för emellan 298 -798 . Och mat om man flyger 4 tim, bättre att äta när man kommer fram . Eller de har varma mackor som inte är så dumma .Bagage får du numer bet 90 kr för .Personalen är helt OK .
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Trådstartaren skrev också på Svenska. Det sämsta med Norwegian är att det pris som du ser när du bokar inte är det pris du kommer att betala. Jag tittar på kvitto från resan i sommras bagagetillägg 3 * 90 kr plus att dom ville ha 50 kr för att ta betalt. Sen ville dom ha ytteligare betalt om man ville sitta också. Tror det var 90 kr per person. Alltså bagageavgift tillkommer med 90 kr per person och flygresa. Vi åkte bara hem med Norwegian annars har man fått dubbla avgifterna. Alltså 270 + 270 + 270 + 270 + 50 = 1.130 kr dyrare. Till råga på det så var enkelresan dyrare än om man skulle bokat turen som ToR. Åkte med SAS ner och där ingick allt i priset som man fick på hemsidan. Vi bokade SAS båda vägarna till nästa sommar. |
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=MickeKöping;257433]Jag utgick ifrån det att jag köpte biljetter på [URL="http://www.norwegian.se"]www.norwegian.se[/
Sen ville dom ha ytteligare betalt om man ville sitta också. Tror det var 90 kr per person. sommar.[/QUOTE Ingen får ju flyga utan sittplats ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ja. Vi betalade inte sittplatsavgiften heller. Sitta får man alltid. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Bestillinger gjort med debetkort eller Bank Norwegian Kort har ikke et slikt tillegg på 50 kroner. Alt står å lese på deres hjemmesider! |
|
||||
|
||||
![]()
Har reist med Norwgian to ganger. Men ikke til Hellas. Setene er omtrent som hos charterselskapene. Maten var OK, men dyr.
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack för alla snabba svar! Verkar vara helt ok att flyga med dom.
|
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE Efter det har vi kört utan bokade platser och har alltid hamnat tillsammans, ibland utspridda på två rader men alltid med med varsitt barn![/QUOTE]
våra egna alltså ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, helt OK er en riktig vurdering.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Som boende i Sverige känns det onödigt att skaffa ett norskt betalkort eller kreditkort. Man blir tvungen att betala betalavgiften. Det är förbjudet att ta ut betalavgifter när man betalar med kort i EU. Norwegian menar att dom kan ta avgifterna bara för att dom är ett norskt bolag. www.norwegian.se är en sida på svenska i Sverige som riktar sig till svenska kunder. Egentligen borde svenska resenärer bojkotta bolaget tills dom följer lagstiftningen. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Borde bli stopp på det, eller? ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Nu ska jag hem och kolla mina biljetter, för jag vill minnas att fler bolag gör detta! Vi har ju bokat 3 resor med 3 olika aktörer och jag vill allt minnas att kortavgift tillkommit på nån av dem...Man kan ju inte neka dessa avgifter för de kommer ju automatiskt när man uppgett sitt kontonummer och betalt.
Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
SAS har noe de kaller "service honorar" - kjært barn har mange navn!
![]() |
![]() |
|
|