![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Undrar om inte charter till mindre öar och öar där utvecklingen varit mer varsam skulle efterfrågas mer nu än tidigare då många kanske avstår att resa på egen hand i det krisläge som råder i Grekland. Tycker att intresset för Tilos kanske visar på detta.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Jag tror att charter överhuvudtaget blir mer efterfrågat nu oavsett resmål i Grekland. På något sätt känns det för många mer tryggt än att boka på egen hand. Blir resan av olika skäl inställd så får man ju möjlighet till ombokning.
Sen tror jag att "Kalimeraeffekten" om någon är på en ö och skriver mycket därifrån alltid är stor och sen ganska fort går över. För något år sen var det massor skrivet om Karpathos och många fler än vanligt åkte dit och innan dess Amorgos. (Då köpte t o m jag en e-guide om A för jag blev så sugen). Många här har dock sina favoriter och väljer dessa i första hand om och om igen. Jag tror inte att man märker någon skillnad på Kreta i år mot förra året om man åker med charter. Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Och Apollo, och flera brittiska charterbolag.
|
|
||||
|
||||
![]()
Exakt! I år blir det charter för vår del. Båtluff är jättehärligt men det får bli ett mellanår i år pga krisen. Inte alls kul om det blir strejker på färjorna osv. Hoppas det blir bättre nästa år för båtluffning är verkligen livet!
|
|
||||
|
||||
![]()
Talade med en äldre man idag som jag mötte, han talade om att de skulle till Lefkas om några dagar för 21:a gången. Dock så var hans flyg från Sturup (Malmö) inställt pga av för få bokningar så de får nu i stort förtret flyga från Kastrup istället.
Är detta att förskylla på den grekiska krisen? Har även läst om andra stängda rutter till Grekland. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tror att resebyråerna har minskat ner antalet avgångar, har läst en hel del bl.a. här om inställda resor. Att de sedan går ut i pressen och talar om beläggning i % säger m.a.o. inte att resandet har ökat
|
![]() |
|
|