Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-09-30, 16:45
Pyttan Pyttan är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010
Standard juni 2013 - bokat

Hejsan!

Har känt en krypande stresskänsla den sista tiden, ingen bokat Greklandsresa att se framemot.... ingen annan resa för den delen heller

Men idag hände det!

Flyg till Aten tor i juni-juli 2013

Pyttan
Svara med citat
Gammal 2012-09-30, 22:01
Pnyx Pnyx är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008
Standard Sv: juni 2013 - bokat

Grattis! Nu kommer du att kunna överleva vintern ;-)
Svara med citat
Gammal 2012-10-08, 19:18
zakkas avatar
zakka zakka är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Måste erkänna att jag jag känner igen den där stresskänslan du beskriver... skulle också behöva göra något åt den så snart som möjligt!

MVH zakka
Svara med citat
Gammal 2012-10-08, 19:35
MickeKöpings avatar
MickeKöping MickeKöping är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009

Bokade våran resa i går kväll. Det blev 29/6 till 17/7, nu börjar man fundera på båtar och inrikesflyg istället för om själva bokningen, datum, flygtider och sånt.
Svara med citat
Gammal 2012-10-08, 19:50

Visst är det konstigt men härligt!
Innan jag har bokat flyg brukar jag kolla båtar m m
MEN så fort flyget är bokat så blir det en helt annan känsla i fingrarna och humöret när jag söker efter inrikesflyg, hotel o annat som gör livet värt att leva!
Fast nu ångrar jag lite grand att jag inte tog några fler dagar....

Pyttan
Svara med citat
Gammal 2012-10-09, 12:51
Ingela A Ingela A är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2011

Ja, fy! Den där Greklandslängtan du beskriver hade jag nog i minst 15 år innan jag betämde mig att det fick vara nog! Så jag tog mitt pick och pack och flyttade hit för 20 år sedan. Jag har aldrig ångrat beslutet! Det ÄR tufft att leva här, speciellt nu i krisens tider men allt annat omkring uppväger istället.

Jag åker till Sverige 2 månader på vintern men skulle föredra att kunna komma på sommaren också för inget är ju som Svenska sommaren, trots allt... Men eftersom jag bor på Santorini och jobb finns bara på sommarsäsongen så har jag inget val.

Det underliga är att trots att jag är Svensk, har haft en bra uppväxt i Sverige så får jag aldrig samma Sverigelängtan som jag har med Grekland. Vad är detta underliga fenomen...??? Är det något i luften och atmosfären här eller vad??
Man skulle ju kunna tro att man hade Greklandslängtan pga. att man var på semester, livet lekte mm.mm., men jag känner PRECIS samma nu när jag bor här. Kanske sätter Grekland sig i blodet när det väl etsat sig in och det är svårt att bli av med det?? Inte vet jag... Jag vet bara att jag är lyckligare än någonsin!!

Ingela
Svara med citat
Gammal 2012-10-09, 15:53

Ja du, det var intressanta tankar! Själv har jag alltid tröstat mig med att om jag bodde i Grekland skulle jag nog längta hem till Sverige, att jag gillar bäst att vara turist liksom.
Men som du berättar så faller ju genast den teorin...

Ibland tänker jag att jag levde i Grekland i mitt förra liv... att jag var en grekisk prinsessa eller en grekisk katt

Nä skämt åsido, i somras försökte jag vara så mycket i Grekland så att jag skulle bli mätt. Jag var där först 3 veckor i början av sommaren och sedan 11 dagar i slutet. Resultatet blev att det var ok att resa hem igen men mätt eller rent av less på Grekland - INTE!

Min dröm är att i framtiden kunna vara där en lååång period i maj-juni och en lååång period i september-oktober typ pensionär
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:10.