![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har läst i olika inlägg om olika saker folk tar me sig till Grekland som kuddar,kaffe och en massa annat.För mig är detta konstigt eftersom man är ju bara borta ett par veckor och kaffe finns väl i grekland också.Alla vi säger ju att vi längtar till den första kopp kaffe som man kan ta på nån taverna osv...
Jag personligen tar inte me mig nåt till Grekland för allt jag vill ha och behöver finns där.Men finns det nåt ni tar me er och i så fall vad och varför? |
|
|||
|
|||
![]()
Vi tar alltid med en liten apelsinpress i plast,älskar att dricka färskpressad juice på morgonen.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Osthyvel - slippa köpa färdigskivad plastinslagen ost...
"Necessär" med liten flaska diskmedel, disktrasa, DISKPROPP (saknas ofta) och disksvamp. //Åke |
|
|||
|
|||
![]()
Vi tar med vår "kylryggsäck",osthyvel och doppvärmare.
|
|
|||
|
|||
![]()
...ficklampan är också bra att ta med ifall man ,som vi, vill hitta till hamnen när man tar båten mitt i natten...
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej Masouraki. Har du så dålig rygg som jag har så hade du förstått varför jag tar med en madrass
![]() 28 dagar till vi får beträda helig mark igen! ![]() MVH Yeasou ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Mitt mini-dubbel salt/pepparkar. En sådan där liten plastgrej man fått på ett Tappuware-party (vad fasiken heter det?).
Det är så gött med grekiska jättetomater på morgonmackan, med lite salt och svartpeppar på mmmm... vad jag längtar. Solvarma tomater.... nu är det mindre än en månad kvar ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Uppblåsbar kudde och fönsterskrapa.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Lommelykt, universalpropp, kniv, vinopptrekker. Og myggmiddel for første døgnet.... Det var en som nevnte vinduskrape, hva brukes den til ?
![]() Har jeg misforstått, eller er det noen som driver ap her ? Malou |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Du kan ta hela sängen istället! ![]() dimitris ![]() Aten p.s. Du kan oxå köpa en madras från IKEA som ligger strax utanför flygplatsen i Aten! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Ruby |
|
||||
|
||||
![]()
Diskussionen om fönsterskrapor har vi ju haft här på forumet förr, tyvärr var det i gamla forumet och trådarna verkar inte finnas kvar men Ruby har helt rätt, det gäller avsaknaden av duschdraperi.
Mvh Janérik (som aldrig haft fönsterskrapa i packningen) |
|
||||
|
||||
![]()
Masouraki, malou:
Citerar ur Kalimeras packlista: Fönsterskrapa Ett oumbärligt verktyg då man ö-luffar. De grekiska duscharna sprider gärna sitt vatten över hela toaletten och det är en omöjliget att hålla sig torr om fötterna. Med en fönsterskrapa är detta problem ett minne blott. Räknar som en av mina större bragder i livet att jag fått in skrapan på packlistan. Den ÄR oumbärlig om man inte vill ha hälar som krackelerad betong på semestern ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Resevattenkokare är min favorit.
eva b |
|
||||
|
||||
![]()
Maxi-Wettexdukar !!! De är större, kraftigare, och gärna i två olika färger. En till köket. En till duschen. Alla grekiska tanter ser lystet på dessa tingestar. Så jag brukar vara givmild med dem. Tvättbara är de också. Väger inte mycket, och är bara ovärdeliga i duschen, eller rättare sagt toasits, golvet ...
Sedan tar jag med mig några plastpåsar som blir iskuber. De är bara ett måste! En annan liten egenskap jag har är att jag är förtjust i grekiska affärer som har allt inom bosättningsområdet. Där inhandlar jag en liten balja, som jag sedan lämnar kvar. Denna lilla balja är underbar att fylla med kallt vatten och stoppa fötterna i när man sitter och läppjar på sin kvällsdrink... ![]() Chris ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Oppos Strosis Thacke Me Sis! Uffe ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag har ofta hamnat i badrum med dusch utan nån som helst "trösklar" mot resten av badrummet. Eftersom avrinningen som standard tycks vara placerad på golvets högsta punkt ![]() Fönsterskrapa är ett måste ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
inkfish:nu e jag me
![]() ![]() |
![]() |
|
|