![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Är det någon som vet vilka veckodagar nissos kalymnos går till asty?
Har även försökt kolla inrikesflyget från Aten till asty går?De har kanske inte lagt ut det ännu.Santorini är ett alternativ via Amorgos kan ju stanna där ett par dar ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Min tidstabel siger mandag, onsdag og lørdag. Men den er 1 - 2 år gammel...
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag kan inte svara heller. Man kan liksom aldrig veta säkert. Men två dar i veckan kan man väl räkna med att den går. Påminn mig i vår så vet jag mer.
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej Alla!
Jag har en tid varit sugen på Astypalea och planerar resa dit i sommar. Tänker mig att flyga från Athens flygplats till Asty i mitten av juli (en måndag). Landar på kvällen i Athen och kan tänka mig att vistas där, på eller nära flygplatsen ngn el ngr nätter. Har dessutom en gammal dröm om att ngn gång bo på et Sofitel-hotell... Vill gärna se lite mer av Athen oxå, så kanske blir det minst 2 dagar. Resan från Astypalea mot / Kos / Kalymnos / Telendeo planerar jag med Nissos K, men känns inte så jätteviktigt att boka i nuläget. Om, däremot någon. kan erinra sig flygavgångsdagar och gärna även -tider mellan Athen och Astypalea under sommaren vore jag djupt tacksam. //maria |
|
||||
|
||||
![]()
Samma svar här: man kan liksom aldrig veta säkert.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ser att det f n endast är inlagda tider t o m 31/3 hos Olympic och att flyget inte går alla dagar, men det lär säkert finnas fler turer när sommartidtabellen kommer. Vi är väldigt förtjusta i ön och hade velat ha besökt den fler gånger än vad det har blivit hittills. Får försöka göra ett nytt försök till sommaren! Celbe |
|
|||
|
|||
![]()
Man kan flyga till Astypalea på två sätt.
En linje är Athen-Astypalea en annan är Rodos-Kos-Kalymnos-Leros-Astypalea I somras tog vi flygstol Landvetter-Kos och sedan flög vi därifrån till Astypalea. Det blev en övernattning på Kos i Mastihari både dit och hem. Jag ligger hellre över på Kos än i Athen. Flyget från Rodos brukar gå tre grr/veckan och priset är överkomligt. I somras var det ingen bussanslutning så vi fick beställa taxi från flygplatsen på A när vi kom fram. Man kan nog försöka att få hjälp med hämtning/lämning av det boende man tänkt sig. /pawik |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för svaren får väl bida min tid så släpper det noig flygtider
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Har även testat att flyga till Asty från Rhodos och jag har aldrig hört någon prata snabbare än den flygvärdinna som var ombord. Hon fick ju dra samma ramsa om säkerhetsföreskrifterna efter varje start... Celbe |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Förstår att jag nog måste förklara min önskan att bo på Sofitel lite närmare...
Jag älskar verkligen Grekland och enkla boenden på öarna, har besökt ett 20-tal öar under - kanske 30- 40 resor. Men, i början av 80-talet, flygluffade jag i USA. Bodde på vandrarhem eller billiga hotell. I varje storstad fanns ett Sofitel med URSNABBA glashissar, vilket inte fanns i Sverige (så vitt jag vet) på den tiden. Min reskompis och jag älskade att åka med dessa hissar och "låtsasbo" på hotellet. Så nu, när jag har råd (bl.a pga extremt billiga flygbiljetter) tänker jag unna mig en eller ett par nätter på Sofitel, Athen, bekvämt på flygplatsen. |
|
||||
|
||||
![]()
Vill bara nämna att Astypalea tillhör Dodekaneserna, där jag skulle ha letat efter info om Astypalea
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Vilken studio bodde ni på?? Här är årets (sommaren 2014) flygtider Rhodos-Astypalea resp Athens-Astypalea: Rhodes Asty tisdag 12.55 15.35 torsdag 12.55 1535 lördag 12.55 15.35 64€ asty rhodes tisdag 15.55 18.25 torsdag 15.55 18.25 lördag 15.55 18.25 64€ athens asty måndag 1105 1200 84.03€ tisdag 1105 1200 onsdag 1105 1200 torsdag 1105 1200 fredag 1105 1200 lördag 1105 1200 asty athens måndag 1220 1320 75€ tisdag 1220 1320 onsdag 1220 1320 torsdag 1220 1320 fredag 1220 1320 lördag 1220 1320 Jag har en notering om att TOR Kos-Astypalea för 2 personer kostade 2204. Det stämmer nog (256€). Det är lite dyrare från Athens. /pawik |
![]() |
|
|