Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Forumet

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2006-07-15, 00:50
Meltemin Meltemin är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006
Standard Om frågor i forumet/sammanslagna trådar

Här kommer ett bitskt inlägg i all vänlighet .

Kan vi inte komma överens om att bespara Kalimeras forum de mest googlevänliga frågorna? Det här bör vara en plats där Greklandsfantaster utbyter erfarenheter med likasinnade, men den senaste tiden har rena onödigheter tagit allt mer plats. Om du vill veta tidsskillnaden mellan Sverige och Grekland, hur mycket en euro står i, eller vilket telefonnummer ett visst pensionat har: googla!

Vad är det som får vissa att vänta i dagar på att någon i Kalimeraforumet ska förbarma sig över en fråga som kan besvaras på 10 sekunder med hjälp av valfri sökmotor? Jag förstår inte, och jag tror inte att jag är ensam.

Det här handlar INTE om byggandet av ett elitforum. Bara om att få bort de mest onödiga trådarna som skymmer allt det goda. De exempel jag tar upp här skulle lätt kunna följas av tio till, men jag tror att ni fattar poängen

Ett bra forum lever på och växer med medlemmarnas kunskaper och erfarenheter. Så ge mig mer diskussioner om bästa vandringen på Amorgos, smartaste budgethotellvalet i Piraeus, eller varför inte den godaste greksalladen i Kykladerna, men skippa allt som en sökmotor klarar mycket bättre.

Överens? Eller har jag stampat någon alltför hårt på tårna?
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:50.