![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag fick nyss ett mejl från Christos Despiniadis i gruppen Taximi där han berättade att de ska spela
Onsdagen den 15 november kl. 19:00 i HAPARANDA Folkets Hus i Haparanda & Lördagen den 18 november kl. 19:00 i PITEÅ Framnäs folkhögskola i Piteå Eventuellt kommer de även att spela på Kafé Kafelino i Luleå fredagen den 17 november. Han har fått Andreas telnr, så jag hoppas! Då ses vi väl alla norrlänningar! Antingen i Luleå på fredagen eller i Piteå på lördagen. Kanske både ock ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack Åke, vad bra att du länkar till gruppen! Jag var så överväldigad över att han kom ihåg att skriva till mig, något som han lovat en gång för länge sedan att göra om/när de skulle spela i Norrbotten, så jag tänkte inte alls på att alla förståss inte vet vilka de är.
Du borde verkligen inte missa detta, och om du kommer till Happis så lovar jag att åka dit, trots att det är onsdag. Det är ju inte ens 20 mil dit ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Låter läckert!!! Har hållit många kurser på Framnäs FHSK. Ska genast i veckan kolla upp om de kunna härbärge erbjuda denna helg. Vi har ju under 20 mil till Framnäs från Umeå.
Arne |
|
||||
|
||||
![]()
Kolla gärna om det finns fler lediga rum?
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Yepp, Ska kolla så snart som möjligt!!!
Arne |
|
||||
|
||||
![]()
Härligt!
![]() Ivi -som just nu lyssnar på CD:n "På nordliga breddgrader" av dem...vilket härligt vemod...i klass med finska tangon ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Och så ska Taximi spela på Silja Festival nästa helg!
![]() Härligt, härligt! |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag vet inget mer än. Tänkte avvakta tills vi får höra om det blir spelning på Kafelino, i så fall går jag gärna dit så får man äta gott också.
Ni kommer väl dit i så fall? Och kan inte Umeborna tänka sig detsamma? |
|
||||
|
||||
![]()
Låter trevligt. Om kassan och tiden räcker kommer jag. Åker till Brasilien i slutet av december så utsvävningarna får hållas på en lagom nivå nu under hösten. Det är ju enkelt och smidig att ta sig till Luleå med snabbussen så några Umebor bör det väl locka.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Det ska väl för övrigt gå att åka tåg mellan städerna numera också.
Jag orkar tyvärr inte ta mej en extrasväng upp till Luleå för detta, det räcker för min del då jag ska dit varannan vecka tisdag-torsdag. Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]()
Ha dag som denna avsänt hovsam förfrågan till Framnäs Folkhögskola angående Taximis framträdande därstädes. Ävenså ställt förfrågan om övernattning mat etc.
Avvaktar svar!!! Arne |
|
||||
|
||||
![]()
Efter hovsam förfrågan till Framnäs Folkhögskola hava svar anlänt:
Hej Vi har ett möte torsdag om detta evenemang. jag mailar er om hur det kommer att bli. Det blir nånting, definitivt. Musik och mat, t.ex. Övrigt återkommer jag till. MVH Framnäs/DanE ---------------- Dan Engman Dalvägen 1 SE- 941 50 Piteå +46 911- 17449 (hem) +46 70 235 16 11 (mobil) Detta båda gott!!! Mera troligt komma Framnäs FHSK att ordna ett paket där logi, middag samt musikunderhållning ingå!!! Vi avse i så fall att taga kustbussen till Framnäs/Piteå för att i festligheterna deltaga. Eva.L är även intresserad att deltaga. Taximi är ändock Taximi!! Arne |
|
||||
|
||||
![]()
Jag väntar också på mer info från Framnäs. Från Haparanda har jag fått följande information:
Grekisk afton med gruppen Taximi onsdag 15 november kl 20:00 i Folkets Hus Danssalong Grekisk mat serveras. Biljetter: Haparanda Teaterföreningen tel 0922-145 49 Och så två citat ur recensioner: "Mycket vemod men ett vemod som med ett kast på huvudet och en ny glimt i ögat kan övergå till trotsig glädje eller lekande retfullhet. Eller rätt och slätt i högre och högre tempo så att livet bara måste levas. " Bohuslänningen "På bordet är det uppdukat med läckerheter. Med grekisk sallad, moussaka och färskt lantbröd smältande i gommen förflyttas jag till Sifnos strandpromenad, Folegandros små torg och Karpathos fiskebyar. Jag ryser flera gånger. Dansens musa, Terpsikore, försöker hindra mig från delikatesserna på bordet. Vi får bland annat höra rebetika, den grekiska bluesen som med sitt ursprung i suspekta hamnkvarter får Eminem att likna en korgosse. Det är krocken mellan Arabien och västerländsk blekfiskultur som gör den grekiska musiken så bra." Arbetarbladet |
|
||||
|
||||
![]()
Svar hava inkommit!!!
Klart med Taximi och läcker grekbuffé lördag 18 November på Framnäs Folkhögskolas Restaurang. 150:- för hela tillställningen. Erhöll Pdf-fil med inbjudan, men den kantänka är väl kommersiell för att lägga på forumet ut. Ni som vilja denna inbjudan ha, kontakta min inbox. Vi ha även ställt hovsam förfrågan om övernattning på skolan natten mellan lördag o söndag. Inväntar svar. Arne och Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har pratat med Andreas idag. Tyvärr kommer Taximi inte att spela i Luleå på fredagen. Det innebär för min del att jag med all sannolikhet lyssnar på dem i Framnäs, dit är det ju bara ett stenkast (25 min med vinterdäck
![]() Finns det fler norr/västerbottningar som funderar på att åka dit, så hör gärna av er, så kan vi kanske boka ett gemensamt bord! Eller hur, Birgitta&Arne?!! |
|
||||
|
||||
![]()
Kan nu komplettera Arnes uppgifter om föreställningen på Framnäs med följande:
Tid: Lördag 19 november kl 19.00. Pris: 150 kr för vilket förutom konserten serveras grekisk buffé och måltidsdryck. Bar med försäljning av öl och vin kommer att finnas. Biljetter kan köpas i receptionen på folkhögskolan. Försäljningen börjar nästa vecka, troligen på måndag. Det går inte att boka biljetter via telefon utan man måste betala dem direkt. Den jag pratade med lovade dock kolla upp möjligheten att få förköpa genom att betala via giro. De kommer inte heller att reservera bordplatser, utan det gäller att komma tidigt om man är många som vill sitta tillsammans. Matsalen rymmer ca 100 personer och hittills verkar det vara stort intresse i Piteå. Vi blir troligen fyra härifrån och tillsammans med Ivi kommer också troligen tre stycken. Två-tre från Umeå låter det ju som att det blir och kanske några fler? Alltid trevligt att vara ett gäng! Folkhögskolan har vandrarhem om någon är intresserad. |
|
||||
|
||||
![]()
För mig blir det nog ingen resa till Piteå. Har gamla mamma på sjukhus och tar därför hand om hennes papegoja vilket är ganska tidskrävande men roligt.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Synd att man inte bo i närheten!
Jag hade kommit!! Om det finns något i min närhet hoppas jag att få tipps. /Nico |
![]() |
|
|