![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag och min tjej ska resa runt på cykaderna i sommar. Jag skulle vilja höra om några erfarenheter om att sova ute i sovsäck. Vilka öar är mer lämpliga för en natt i sovsäck, med tanke på natur, mygg, kriminalitet mm. Är öde strand eller längre in på ön att föredra. Eller kan vi glömma detta och enbart rikta in oss på rum/pensionat.
|
|
||||
|
||||
![]()
Nja, I Cykladerna finnes ett mycket rikt utbud på campingplatser!! Därav följer att det ej av myndigheterna anses särskilt ok att vildkampa.
Avgifterna på campingplatserna äro emellertid relativt låga och därtill finnes "Syskonbädd" dvs färdiga bäddunderlag i längor där tak över huvudet finns. Så finnes därtill små enkla campingstugor som alternativ. En central stuga med dusch/vatten/kokmöjlighet ingå alltid i campingplatsens rekvisita. Stundtals kunna även en pool ingå därest strand saknas i området. Arne |
|
|||
|
|||
![]()
Jo, "vildcamping" är i allmänhet förbjudet men det tolereras ändå på vissa ställen. Amorgos är ganska välförsett med campingplatser. På schinoussa såg jag en del "strandcampare" dock. På Iraklia såg jag ett par strandcampare samt en ganska avsides och luggsliten camping.
|
![]() |
|
|