Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-06-08, 19:20
Klick Klick är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006
Standard Taxibåt på Skiathos

Hej!
Jag åker till Skiathos för andra gången d 11 augusti. För att dämpa lite av den längtan man har så börjar man planera lite i förväg. Nu till min fråga, jag läste i ett resebrev från Skiathos och där skrev hon (tror jag) att det gick att åka badbåt / taxibåt från Skiathos Stad till stränder såsom Banana beach, koukonaries och Achladies m fl. Stämmer detta? Ngn som har provat detta? Om man nu gjort detta varifrån avgår båtarna och hur mycket kostar de osv....

Jag ser fram emot jättemånga svar så jag kan fortsätta min egna lilla planering kombinerat med dagdrömmeri fram till d 11 aug för då åker jag ju....

K
Svara med citat
Gammal 2008-06-11, 13:45
CamillaN CamillaN är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Taxibåt på Skiathos

Det finns badbåtar. Vet inte vilka stränder dom stannar på. Har bara hoppat på nån gång FRÅN stranden när den dykt upp.
Tror dom stannar i "gamla hamnen", den delen av hamnen som är till "höger" om du står med näsan mot vattnet.
Annars går det buss utmed hela sydkusten som stannar vid stränderna där. Går varje kvart och är smidig att ta.... dock många gånger väldigt packad. Men det antar jag du redan vet
//Camilla.
Svara med citat
Gammal 2008-06-11, 17:20
Klick Klick är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006
Standard Sv: Taxibåt på Skiathos

Hej!
Jo jag har haft tur på vägen till Koukonaries och hoppat på tidigt och då fått en plats men på vägen tillbaka så har jag stått i mycket knökfulla bussar till bristningsgränsen.... Eftersom jag inte ser fram emot detta så tänkte jag testa ngt bekvämt såsom badbåt / taxibåt
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:43.