![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Då vi aldrig varit på de nordegeiska öarna och då Lesvos länge lockat (och vi nu sen i våras har en inbjudan att komma till Sigri och hälsa på Mikael o Joanna) så lurar tanken på en resa i september 2010 till Lesvos, Limnos och Chios. Kunde dessa öar vara en bra kombination eller är de för LIKA så man ska byta någon mot en kontrastö?
Denna tid är beroende av om det löser sig med jobb där jag kan vara ledig i sept (ca 4 veckor). Dessa öar ligger ju så knepigt till transportmässigt bara. Särskilt om man bor i Kalmar ![]() Är det flyg till Aten + inrikesflyg Aten-Lesvos som är smartast (dvs dyrast) eller är båtresan trevlig trots att den är lång. Att hitta flygstol på charterflyg kanske är allra billigast?? Är man då bunden vid 2 veckor eller kan man köpa 4 veckor till Lesvos och sen ordna boende själv..Det hade ju varit bra att slippa lång båtresa som ingen av oss gillar..... Det är LÅNGT dit men så himla kul att planera och drömma och jag blev lite sugen när jag läste om Chios nyss i en annan tråd. Om någon har lust att tipsa så ska jag sluka och spara tipsen i min "semester 2010 -mapp" Lissi - 15 dagar från Tinos ![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|