Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-05-01, 20:16
emmaa emmaa är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011
Standard Fler lågprisflyg?

Hej!
Någon som har koll på om flygbolagen kommer släppa fler så kallade lågprisresor? Norweigan och Sas har ju sina lågpriskalendrar, men där är ganska tomt. Jag tänkte boka en flygbiljett till kreta (chania) från köpenhamn i mitten av augusti men det billigaste är 2700 kr t&r. Ganska dyrt enligt mig...
Svara med citat
Gammal 2012-05-01, 22:06
Vims avatar
Vim Vim är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011
Standard Sv: Fler lågprisflyg?

Ikke lett å hvite. Har du forsøkt andre flyselskap. Air Baltic har av og til gunstige priser. Eller tror jeg prisen i slutten av august er lavere.
Svara med citat
Gammal 2012-05-01, 23:41
malou malou är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Tenker du å være der en uke eller flere?
Rundt 10. august i 2011 booket jeg kun flystol t/r for under 1000 norske, med avreise ca 19. august, såvidt jeg minnes. Is i magen . For meg var det spontanbooking. Men det gjaldt altså kun en ukes reise..fløy til Kos. Vil allikevel formode at lignende kan dukke opp i fht. Kreta. Allerede nå i mai har solfaktor mange ekstremt billige flybilletter for den som kan reise på kort varsel. Men enn så lenge ser disse billige billettene primært ut til å omfatte ukesturer. Vil man være borte lenger, må man sannsynligvis finne noe annet. Lykke til
Svara med citat
Gammal 2012-05-02, 07:11
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: maj 2011

For reiser cirka i midten av august får man i allefall billige reiser fra Norge/Oslo for da er/skal alle barnefamilier hjem siden skoleåret starter så her gjelder det å følge med å velge riktig tidspunkt hvis man har muligheten til å være fleksibel. Vi reiste ned til Kreta 11 august ifjor og det var billigste dato med retur 21 august. Reiste med Norwegian og betalt litt under 2000 per person.
Med tanke på at der er fire timers flyreise hver vei så er ikke 2000 dyrt selv om man på enkelte avganger/kombinasjoner kan reise enda billigere med tanke på at det er midt i høysesong.
Svara med citat
Gammal 2012-05-02, 08:35
Ålands Tapsa Ålands Tapsa är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

Citat:
Ursprungligen postat av emmaa Visa inlägg
Hej!
Någon som har koll på om flygbolagen kommer släppa fler så kallade lågprisresor? Norweigan och Sas har ju sina lågpriskalendrar, men där är ganska tomt. Jag tänkte boka en flygbiljett till kreta (chania) från köpenhamn i mitten av augusti men det billigaste är 2700 kr t&r. Ganska dyrt enligt mig...
2700:- SEK (300:- EURO) är ju skit billigt. Billigare än de kommer man nog inte undan.
Svara med citat
Gammal 2012-05-02, 20:20

Ja, jag studerar så min termin börjar inte förrän i slutet av augusti. Därför tänkte jag att man kunde hitta något billigt precis då när alla andra börjat skolan/ jobbet igen. Har preliminärbokat ett billigt hotell men vill även hitta en billig biljett. 2700 kr är inte billigt enligt mig. Andra år har jag flugit för 1700-2000 kr ungefär. Då var jag nog någon månad tidigare med att boka, det är nog därför.
Jag får titta vidare och hoppas på att jag hittar något.
Tack för att ni tog er tid att svara
Svara med citat
Gammal 2012-05-02, 20:23
larvih larvih är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: jul 2010

Prøv at se på danske Spies. Der findes ofte billige oneway billetter - både den ene og den anden vej - til 500 - 700 danske kroner.
Svara med citat
Gammal 2012-05-03, 07:46
Mats Fredssons avatar
Mats Fredsson Mats Fredsson är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006

Ja, här kan det löna sig att "gambla", vågar man vänta på sista minuten så kan det bli riktigt billigt.

Just nu hittar man Malmö - Chania för 699kr (endast flyg ToR) den 24 maj...

Annars hittar jag 18 augusti för 2500 kr från Köpenhamn.

Jag brukar leta på:

www.reseguiden.se/sista-minuten
www.flygresor.se/
och
www.solfaktor.se/

Lycka till! :-)
Svara med citat
Gammal 2012-05-03, 09:33
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Ålands Tapsa Visa inlägg
2700:- SEK (300:- EURO) är ju skit billigt. Billigare än de kommer man nog inte undan.
Vi flyger ToR med Norwegian till Chania för 2700:- och då är vi TRE personer!
Så nog finns det billigare.

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2012-05-06, 09:46

Tack för alla svar!
När cimber sterling gick i konkurs blev flygbiljetterna ännu dyrare. Priset nu är helt otroligt högt! Och jag hade inte is i magen att vänta så jag och min sambo bokade en charter istället. Vi kom ganska billigt undan. Med lite coop-rabatt och så fick vi betala 3600 kr/ pers för 3+ lägenhet i agii apostoli en vecka. Ser helt ok ut. Ska bli skönt att ha något att längta efter!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:05.