![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Någon som har koll på om flygbolagen kommer släppa fler så kallade lågprisresor? Norweigan och Sas har ju sina lågpriskalendrar, men där är ganska tomt. Jag tänkte boka en flygbiljett till kreta (chania) från köpenhamn i mitten av augusti men det billigaste är 2700 kr t&r. Ganska dyrt enligt mig... |
|
||||
|
||||
![]()
Ikke lett å hvite. Har du forsøkt andre flyselskap. Air Baltic har av og til gunstige priser. Eller tror jeg prisen i slutten av august er lavere.
|
|
|||
|
|||
![]()
Tenker du å være der en uke eller flere?
Rundt 10. august i 2011 booket jeg kun flystol t/r for under 1000 norske ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
For reiser cirka i midten av august får man i allefall billige reiser fra Norge/Oslo for da er/skal alle barnefamilier hjem siden skoleåret starter så her gjelder det å følge med å velge riktig tidspunkt hvis man har muligheten til å være fleksibel. Vi reiste ned til Kreta 11 august ifjor og det var billigste dato med retur 21 august. Reiste med Norwegian og betalt litt under 2000 per person.
Med tanke på at der er fire timers flyreise hver vei så er ikke 2000 dyrt selv om man på enkelte avganger/kombinasjoner kan reise enda billigere med tanke på at det er midt i høysesong. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, jag studerar så min termin börjar inte förrän i slutet av augusti. Därför tänkte jag att man kunde hitta något billigt precis då när alla andra börjat skolan/ jobbet igen. Har preliminärbokat ett billigt hotell men vill även hitta en billig biljett. 2700 kr är inte billigt enligt mig. Andra år har jag flugit för 1700-2000 kr ungefär. Då var jag nog någon månad tidigare med att boka, det är nog därför.
Jag får titta vidare och hoppas på att jag hittar något. Tack för att ni tog er tid att svara ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Prøv at se på danske Spies. Der findes ofte billige oneway billetter - både den ene og den anden vej - til 500 - 700 danske kroner.
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja, här kan det löna sig att "gambla", vågar man vänta på sista minuten så kan det bli riktigt billigt.
Just nu hittar man Malmö - Chania för 699kr (endast flyg ToR) den 24 maj... Annars hittar jag 18 augusti för 2500 kr från Köpenhamn. Jag brukar leta på: www.reseguiden.se/sista-minuten www.flygresor.se/ och www.solfaktor.se/ Lycka till! :-) |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Så nog finns det billigare. ![]() /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för alla svar!
När cimber sterling gick i konkurs blev flygbiljetterna ännu dyrare. Priset nu är helt otroligt högt! Och jag hade inte is i magen att vänta så jag och min sambo bokade en charter istället. Vi kom ganska billigt undan. Med lite coop-rabatt och så fick vi betala 3600 kr/ pers för 3+ lägenhet i agii apostoli en vecka. Ser helt ok ut. Ska bli skönt att ha något att längta efter! |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|