Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Lefkas

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-02-11, 14:02
shadow shadow är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 2
Standard Lefkas

Hej jag undrar om det är någon som har bott i byn Ligia
på Lefkas och hur den är med strand o taverner för en
veckas vistelse?
shadow
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-02-14, 12:57
Åsas avatar
Åsa Åsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: ÖREBRO
Inlägg: 76
Standard Sv: Lefkas

Ligia är en liten, liten by.....skulle inte rekomendera att bo där men vi är ju alla olika, enda fördelen som jag ser är att det är nära till Lefkas stad där sränderna är bättre och utbudet av allt är större. Både Agios Nikitas, och Nidri är bättre än Ligia beroende på om du vill ha riktigt lungt/eller mera liv och turistit(beror på om du åker hög/lågsäsong) som Nidri är. Från Nidri tar det 20min med buss till Lefkas stad. Nere vid hamnen i Nidri finns massor med restauranger,tavernor och ett par barer. Det ligger oxå flera båtar som gör olika dagsturer det är bara välja och vraka, stranden i Nidri är både bättre och trevligare än Ligia.
Agios Nikitas ä oxå en liten men dock väldigt mysig by,med några tavernor, supermarkets, stranden är underbar. Nära till fantastiska Katisma och 10 min till Lefkas stad.....Ha en fantastisk semester
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-02-17, 12:46
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 420
Standard Sv: Lefkas

Precis som Åsa skriver är Ligia väldigt litet, så litet att man knappast kan tala om "by". Men där finns några tavernor och någon affär, stranden är sidådär.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-02-17, 13:23
Nektarias avatar
Nektaria Nektaria är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Bandhagen
Inlägg: 769
Standard Sv: Lefkas

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Precis som Åsa skriver är Ligia väldigt litet, så litet att man knappast kan tala om "by". Men där finns några tavernor och någon affär, stranden är sidådär.
Hej!
Innan man kommer in i "byn" på höger sida ligger ett litet litet centrum.
Där finns en liten restaurang, som jag inte kommer ihåg namnet på, med en Maria som lagar maten - jättegod grekisk mat! Fick tipset av gamla "Ligia-rävar". Dessutom hade restaurangen en grekisk dans-afton, mycket anspråkslöst, men trevligt med dansande ungdomar.

Hälsar
Lena
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-02-20, 15:35
Kattas avatar
Katta Katta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 215
Standard Sv: Lefkas

Hej!

Jag skulle aldrig välja att bo i Ligia!
För mig är det bara ett ställe som man snabbt passerar utan att ge någon som helst känsla av att "HÄR skulle jag vilja bo".
Bada där skulle jag aldrig heller göra, ingen bra strand alls!!!
Har man varit på Lefkas tidigare så vet man att det finns så otroligt mycket bättre ställen att tillbringa sin semester på.
Det enda positiva i min mening (precis som i Åsas) är just närheten till Lefkas stad.

Att bo och bada där en vecka vore totalt otänkbart för mig, men vi är alla
olika!

Annars så är Lefkas en helt underbart vacker ö, med mängder av fantastiska stränder!!!

/Katta
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-06-12, 14:54
jonnnas avatar
jonnna jonnna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Ort: Vaggeryd
Inlägg: 20
Standard Sv: Lefkas

jag och min pojkvän bodde i liga för 4 år sedan... visste inte när vi bokade hur litet stället var, så blev rejält besvikna på utbudet av restauranger och stranden... vi hyrde moppe resten av veckan och åkte över till andra sidan av lefkas varje dag där stränderna är helt underbara! hade vi inte åkt dit hade nog lefkas varit ett av våra sämsta resmål i grekland, men än så länge är det vårt bäst! helt klart värt ett besök!!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT