Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-12-03, 14:03
viveka viveka är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 22
Standard Hur långt i förväg bör man boka?

Planerar en båtluff i grekland i början av September. Har hittat billiga flygbiljetter med Malev. Min fundering är hur snabb man måste vara med att boka. Vi kommer att vara 7 personer i sällskap. och vill naturligtvis ha billiga biljetter till oss alla på samma flyg. Brukar det bli slut platser fort? Funderar även på om vi bör boka boende, eller om det går bra på plats, trots att vi är så pass många och behöver 3 rum på samma hotell.
/Viveka
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-12-03, 14:36
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Borås
Inlägg: 1 018
Standard Sv: Hur långt i förväg bör man boka?

Har du hittat riktigt billiga biljetter och vet att/när ni ska åka så kan du lika gärna boka. Dock brukar Malevs billigaste erbjudanden innebära lite jobbiga flygtider.
De olika flygbolagen kommer att släppa erbjudanden då och då även framöver. I år flög vi i september med Luftahansa för ca 2000:- ToR med jättebra avgångs/landningstider. De biljetterna tror jag att vi bokade i december.
Men ska ni vara 7 personer i samma plan måste ni nog vara snabba när biljetterna släpps.

I september löser sig boendet lätt på plats

Lars
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-12-03, 14:56
loliss avatar
lolis lolis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 392
Standard Sv: Hur långt i förväg bör man boka?

SAS har direktflyg på lördagar bra tider och bra pris om man bokar långt innan som nu i december.
Lolis
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-12-08, 17:26
våga våga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 322
Standard Sv: Hur långt i förväg bör man boka?

Om ni vet när ni vill resa är det oftast bäst priser när man bokar tidigt, även om det kan dyka upp erbjudanden längre fram. Vad som är bra flygtider kan ju vara olika för olika personer, själv föredrar jag att flyga sen eftermiddag/kväll från Sverige och komma till Athen mitt i natten, sova några timmar på flygplatsen och ta bussen till Piraeus på morgonen. Jag har med mig ett liggunderlag och något att ha som filt och sover alltid jättebra på flygplatsen!

På detta sätt kommer jag fram till min första ö utan att vara helt utmattad av att stiga upp mitt i natten för att flyga i gryningen, jag behöver inte oroa mig för om jag ska hinna med kvällsbåten och jag kan välja om jag vill ta en morgonbåt eller en kvällsbåt (och stanna i Athen över dagen). Perfekt, tycker jag!
Våga
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-12-08, 17:34
Charleston Charleston är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 242
Standard Sv: Hur långt i förväg bör man boka?

Citat:
Ursprungligen postat av våga Visa inlägg
Vad som är bra flygtider kan ju vara olika för olika personer, själv föredrar jag att flyga sen eftermiddag/kväll från Sverige och komma till Athen mitt i natten, sova några timmar på flygplatsen och ta bussen till Piraeus på morgonen. Jag har med mig ett liggunderlag och något att ha som filt och sover alltid jättebra på flygplatsen!

På detta sätt kommer jag fram till min första ö utan att vara helt utmattad av att stiga upp mitt i natten för att flyga i gryningen, jag behöver inte oroa mig för om jag ska hinna med kvällsbåten och jag kan välja om jag vill ta en morgonbåt eller en kvällsbåt (och stanna i Athen över dagen). Perfekt, tycker jag!
Våga
Jag håller helt med. Tycker liksom att man får en dag extra. Även om man förstås brukar vara lite segare än vanligt fram emot kvällen första dagen.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-12-08, 17:54
MickeKöpings avatar
MickeKöping MickeKöping är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Köping
Inlägg: 1 119
Standard Sv: Hur långt i förväg bör man boka?

Boka nu för det brukar inte bli billigare med tiden.
Jag betalar med Mastercard (FirstCard) på nätet och får därför lite bättre reseskydd än om man betalar via bank eller faktura/överföring.
Ingår även reseförsäkring.

Det är värt att tänka på.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-12-09, 10:28
viveka viveka är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 22
Standard Sv: Hur långt i förväg bör man boka?

Tack för alla svar. Blir nog att boka med SAS så fort nästa lön kommer. Har en fundering till. Tänkte eventuellt ta inrikesflyg mellan Santorini och Athen på vägen hem. Behöver detta bokas långt i förväg, eller finns det platser även om man väntar?
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT