Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Aten, Pireus & Rafina

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-01-01, 13:30
Kajode Kajode är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007
Standard Hotel Phaedra eller Hotel Athens Cypria?

Hej!

Någon som har bott på hotell Phaedra i Plaka eller hotell Athens Cypria nära Syntagma? Jag håller på att planera nästa års ö-luff och vill boka ett hotellrum för två nätter i början av juli i Aten. Vi är en familj på fyra (två tonårsbarn) som vill ha ett enkelt men rent boende gärna i Plaka-området. Har just nu bokat ett 4-bäddsrum på Athens Cypria men funderar på att ändra till hotel Phaedra då det är bättre läge och lite billigare.

Tacksam annars för andra boendetips dock inte nära Omonia utan helst i närheten av Plaka och ej för dyrt. Har kollat in tidigare trådar om tips såsom Hotel Economy men vill ej bo i det området.

Härligt med en ö-luff igen (5:e gången, men det var 3 år sedan sist)!

Hälsningar Karin
Svara med citat
Gammal 2010-01-03, 13:41
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Hotel Phaedra eller Hotel Athens Cypria?

Jag känner tyvärr inte till något av hotellen du nämner. Vi brukar alltid på på Adonis eller Acropolis House i Plaka. De ligger mittemot varandra på en liten gata utan biltrafik. Standarden är enkel.
Svara med citat
Gammal 2010-01-03, 15:13
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Jag förstår verkligen att läget är viktigt!
Har inte själv bott på något av de två alternativen, men jag har varit på Phaedra, som jag vill jämföra med Adonis och Acropolis House i Plaka. Enkla hotell med mycket bra läge på alla tre hotellen.
Athens Cypria ser ju bättre ut på bilderna som finns på nätet, läget är OK om man tänker på att det är lite kortare att gå från Syntagma, dit ni kanske kommer med buss eller metro, men annars är själva läget på de andra tre hotellen lite lugnare och mer trivsamma - utan att jag vill säga att Cyprias läge är dåligt. Att ni inte vill bo vid Omonia förstår jag rent personligen.

Om ni är inställda på en enkel standard öch prioriterar ett trivsamt läge så tror jag att ni blir nöjda på Phaedra, men som sagt så känner jag inte till Cypria och kan inte utesluta att det är bättre standard där.

Det ni ska tänka på, om ni väljer Phaedra, det är att de har rum både med och utan eget WC/dusch, så ni måste höra er för att ni får det ni vill ha.
Svara med citat
Gammal 2010-01-05, 09:25
Kajode Kajode är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Tack för svaren! Jag har nu gjort en ombokning till hotell Myrto på Niki Street istället. Omdömena om hotellet på nätet verkar vara ok och det verkar ligga närmare Plaka än Athens Cypria. Dessutom rätt mycket billigare än både Athens Cypria och Phaedra. Känner att man nog inte kommer att vara så mkt på hotellrummet då Acropolis ska bl.a. besökas, kanske hinner man även med en tur upp på Lycavittos.

//Karin
Svara med citat
Gammal 2010-01-05, 10:07
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Citat:
Ursprungligen postat av Kajode Visa inlägg
Känner att man nog inte kommer att vara så mkt på hotellrummet då Acropolis ska bl.a. besökas, kanske hinner man även med en tur upp på Lycavittos.
//Karin
...är man i Aten och gillar att se sig om så är det PRECIS SÅ det är..Man går iväg på morgonen och kommer hem på sen eftermiddag för vila ett par timmar på rygg innan man går ut igen.
Skriv gärna om hotellet här sedan. Jag sparar tips till en lång lista på alternativa bra, centrala hyfsat billiga hotel i Aten inför nästa resa. Man hamnar ju lätt på samma annars.

Lissi
Svara med citat
Gammal 2010-01-05, 12:12
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Vi är nog många som har gått förbi Myrto på Nikisgatan när vi gått till och från Syntagma, dvs. att läget är ju bra om man tänker på att det inte är så långt att gå med bagaget från Syntagma.

Själva hotellet kan jag inte uttala mig om, då jag inte bott där. Tycker kanske inte att själva Nikisgatan är särskilt spännande, men OM hotellet är trivsamt så är det ju det viktigaste, och det är absolut inte något otrevligt eller obehagligt område, så som jag uppfattar området omkring Omonia.

Angående Phaedras läge, så ligger det väldigt trevligt, tycker jag. Och jag vill gärna rätta en missvisning, som framgår helt felaktigt om man slår upp hotell Phaedra på Google, då ser det ut som att det ligger på Adrianou vid en sidogata som heter Kekropos - det stämmer inte!
Hotell Phaedra ligger helt rätt på Adrianou, men på den hörnan som heter Adrianou-Lisikratous-Herefontos.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:48.