![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag och min sambo är 35 år och tänkte åka på vår andra Greklands resa.
2008 var vi till Kefalonia, Skala. I år vill vi åka till ett ställe där det finns härliga snorkel ställen, många utflyktsmål gärna att man kan åka över till andra öar i närheten. Sen vill vi ha mycket shopping och lagom med uteliv. På kefalonia saknade jag marknader/basarer och tyckte att ön var lite för lugn. Vi funderar på att boka all inclusive eller halvpension. Jag vill helst åka 2 veckor men min sambo tycker det blir för mycket. Så vi funderar på 10 dagar. Kan man boka såna resor? Eller blir det mycket dyrare? Är glad för alla tips och förslag!! |
|
||||
|
||||
![]()
Vill ni ha mycket shopping tror jag att det är bäst att bo i eller nära en större stad, ex Rhodos stad, Chania eller Rethymnon. Rhodos passar nog bäst, där finns en del bra snorkling.
|
|
||||
|
||||
![]()
Okey,,,det låter logiskt.
Men hur ser det ut med shopping på Skiathos??? Den kan väl inte vara sämre än på Kefalonia. Där tyckte jag att endast argastoli hade nåt att erbjuda. Hur är det med fina snorklingställen på Skiathos?? |
|
||||
|
||||
![]()
Har två bra tips att rekommendera som stämmer in på dina önskemål:
1) Parga. Ett fantastiskt resmål med fina stränder lätt-tillgängligt, bra snorkling utefter kusten, ännu bättre snorkling ute på Paxi och Antipaxi som du lätt tar dig ut med båt till. Stort utbud av fina restauranger och shopping i de mysiga gränderna. 2) Samos. Många fina stränder, speciellt om man gillar klappersten. Väldigt bra utflyktsmöjligheter. Mysiga byar. Stort utbud med bra restauranger och bra shopping både i Samos stad och även i Pythagorion. Bra snorkling på många platser, kan rekommendera Papa Beach en halvmil ifrån flygplatsen. Ett av de bättre ställena i Grekland enligt mitt tycke. /Homeros |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för tipsen. Ska kika på de ställen du tipsade om.
![]() |
![]() |
|
|