![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej.
Vi ska stanna en natt( i augusti) på Santorini o önskar tips på prisvärt hotell med gångavstånd till Thira.Ska vidare till Naxos nästa dag, ska vi boka båtbiletter hemifrån eller är det bättre att köpa på plats i hamnen? Vi tänkte ta Blue Star kl 16.00 den 22/8. Bopia 82 dar kvar ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag skulle bokat hemifrån om jag vore ni. Det är många som reser i augusti och det händer att båtarna är fullbokade. Kolla var på Santorini ni ska hämta ut biljetterna.
|
|
|||
|
|||
![]()
Vi ska åka den 10 juli till Santorini och vidare nästa dag till Naxos, tycker du man bör boka hemifrån då också och har du tips på något bra hotell/pensionat i Kamari?
|
|
|||
|
|||
![]()
Vi har åkt runt mitten av juli o inte förbokat men kanske köpt biljetterna ett par dagar innan om vi är Grekland.
Mvh Ingrid |
|
||||
|
||||
![]()
Alltid svårt att råda, men det är väl precis då den extrema högsäsongen startat i Grekland? Var på Santorini runt 15 juli förra året o upplevde turistbelastningen på Santo som enorm! Alla hotell var dock inte fullbelagda, utan det fanns lediga rum på vissa ställen.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Mycket folk i juli men mest i augusti. ![]() ![]() 10 Dagar kvar |
|
||||
|
||||
![]()
Precis!
Mitten av Juli till mitten av Augusti är det rejäl högsäsong på Santo. Därför brukar jag alltid ta mina 3 årliga veckor på Santorini efter 15 augusti, men ifjol fanns inga flygstolar kvar annat är i Juli! I senare delen av augusti brukar man ju nästan känna sig ENSAM på Santo, jämfört med hur det var i Juli! I augusti kostar lägenheten dessutom bara 30 Euro/natt, men i Juli fick jag betala 60 Euro/natt för samma lägenhet ( o det var ändå reducerat pris för att hotellet ägs av goda vänner). |
|
|||
|
|||
![]()
Och vi åker alltid 19 juni eller runt där.
Inte så mycket folk som i högsäsongen. bara ett tips ![]() 9 Dagar kvar ![]() ![]() |
![]() |
|
|