![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi kör vidare på klosterspåret. Vilken ö och vad heter klostret?
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag tycker mig ha gått förbi men jag kan inte riktigt komma på var det kan vara. Kloster är jag kass på men jag försöker först med Serifos
![]() //maji ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ja det här klostret har jag aldrig sett!
![]() Gissar på Chios Pyttan |
|
||||
|
||||
![]()
Andros?
/ Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har besökt ett kloster på Naxos som ser ut så där, så jag gissar Naxos, fast jag tror inte att det är Naxos.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Alla
![]() Kan det heta Black Sabbath?? ![]() //PA ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Naah, denne er vel mer Charcoal...
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej Harald
Nja inte Charcoal utan kanske Carols ![]() //PA ![]() |
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() ![]() Å inget av av svaren Serifos, Chios, Andors eller Naxos är rätt. |
|
|||
|
|||
![]()
Frangocatello Kreta
|
|
||||
|
||||
![]()
Anafi
![]() //maji ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Inte Kreta. Inte Anafi.
|
|
||||
|
||||
![]()
Ingen som helst aning. Men gissar på Lesvos?
![]() / Anne |
|
|||
|
|||
![]()
Å inte är det Lesbos heller.
Läge för lite ledtrådar. Det är ett nunnekloster och klosterområdet är rätt stort. Det finns flera kyrkor och är mer som en liten by. T.o.m. en liten "djurpark" finns. I ett av kapellen kan man se det här: |
|
|||
|
|||
![]()
Aha. Da er vi nok på Tinos?
Og hvis det er der jeg tror det er har jeg faktisk vært der... ![]() Senast redigerad av mrwalker den 2012-03-27 klockan 09:29. |
|
|||
|
|||
![]()
Visst är vi på Tinos!
![]() Och nedanstående bild torde väl ge tillräcklig vägledning för att någon ska kunna identifiera själva klostret? |
|
|||
|
|||
![]()
Som sagt, jeg tror jeg må ha vært der og det er i så fall Moni Kehrovouni.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Vi gick rundvandringen härifrån till Exobourgos och tillbaka, via bl.a. Mountados, Tripotamos och Karya. Och de mörka molnen på bilderna höll sej faktiskt på avstånd hela tiden. |
|
|||
|
|||
![]()
Min rute var Moni Kehrovouni – Karya – Exobourgo – Kumaros – Loytra – Kampos – Hatsirados – Ktikados – Hora, med lunch på taverna Drosia i Ktikados. Meget minneverdig.
|
![]() |
|
|