Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-04-24, 12:37
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007
Standard Nyheterna i morse ... Fetman kostar!

Så överviktig är jag inte, tänkte jag då jag på hörde morgonens huvudnyhet i tv. Men att den kostar kan jag intyga då jag häromdagen inhandlade en ny bikini eller rättare sagt tankini - byxa/badlinne. På väg ner till havet hissas linnet ner, i solstolen hissas det upp.
Jag hade någon vecka tidigare gått över ån efter vatten genom att åka till den större grannstaden och kommit hem tomhänt. Det var först igår, då maken skulle åka till ortens sportaffär för inhandla nya grepp till golfklubborna – ge klubborna en sista chans - som följde jag med. Och se där … bland en hel vägg med färgglada bikinin hängde en snygg tankini.
I provhytten bad jag en tyst bön att den skulle passa … det blev några svettiga minuter innan jag lyckades kränga på mig den. Jag hade önskat att badlinnet skulle falla fritt över midjans naturliga ”volang” men icke! Den satt som gjuten. Att jag påminde om en stor, rund, färgglad reklampelare – finns i större städer - då jag snurrade runt i provhytten struntade jag i. Så att fetma kostar kan jag intyga, då jag betalade.
Svara med citat
Gammal 2012-04-24, 13:16
sjöborrens avatar

Standard Sv: Nyheterna i morse ... Fetman kostar!

Sorry! Skulle kanske ha legat på kafé kalimera ... Fast namnet som står på badlinnet är grekiskt.
Svara med citat
Gammal 2012-04-24, 14:28
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Sorry! Skulle kanske ha legat på kafé kalimera
Nu ligger det där.
Svara med citat
Gammal 2012-04-24, 15:07
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Ha det var en bra beskrivning men du överdriver säkert som vi kvinnor tenderar att göra när vi ser på oss själva med kritiska ögon. Jag provade en ny bikini i en lite finare affär för damunderkläder häromdagen. Ljuset var kallt avslöjande men så kom jag på att solgalsögonen låg i väskan och då såg det genast bättre ut när de åkte på.

Själv håller jag på att låta mitt gråa hår växa ut vilket passar extra bra i år när grått hår är högsta mode och unga färgar sitt hår i grå nyanser.

Eva
Svara med citat
Gammal 2012-04-24, 15:37
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Ja usch vad jobbigt det är varje år med provning av badkläder
För två år sen såg jag en snygg svart baddräkt med vita prickar i en affär där jag provade underkläder. Jag passade på när jag ändå var i farten och provade den med, men den var lite för stor tyckte jag..men.så kom jag på att jag blir ju bara större själv så baddräkten kan ju ligga och vänta några år Så många blev det nu inte för i år sitter den mycket bättre och jag slipper prova nytt...Undrans om vi har fel på våra garderober när kläder bara krymper

Lissi -60 dagar från grekiska bad
Svara med citat
Gammal 2012-04-24, 16:31
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Känner igen det där, alltihop...
På tal om grått hår kanske modet får en puff av den här Christine Langard. Hon tycks vara en tuff tant. Jag gillar hennes frisyr även om hennes engagement i länders ekonomi svider.
Svara med citat
Gammal 2012-04-26, 07:24
theresa theresa är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Jag har också fått såna garderober jätte konstigt
Svara med citat
Gammal 2012-04-26, 08:47
Mats Fredssons avatar
Mats Fredsson Mats Fredsson är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Ha det var en bra beskrivning men du överdriver säkert som vi kvinnor tenderar att göra när vi ser på oss själva med kritiska ögon. Jag provade en ny bikini i en lite finare affär för damunderkläder häromdagen. Ljuset var kallt avslöjande men så kom jag på att solgalsögonen låg i väskan och då såg det genast bättre ut när de åkte på.

Själv håller jag på att låta mitt gråa hår växa ut vilket passar extra bra i år när grått hår är högsta mode och unga färgar sitt hår i grå nyanser.

Eva
Jo, visst är ofta kvinnor hårda mot sig själva, vilket är onödigt. Vi älskar ju er som ni är!

Det finns en skämtteckning, som egentligen är på gränsen till dokumentär, ni har säkert sett den:
Först - en kvinna framför en helfigurspegel, hon ser bara förfallet.
Sedan - en man, han ser bara hur välhållen han är.
Fast, båda är ju helt ok egentligen (särskilt kvinnan...), det är bara hur man ser på sig själv.

Är inte exakt denna bilden jag tänker på, men ungefär densamma:
Svara med citat
Gammal 2012-04-26, 09:03
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Mats Fredsson Visa inlägg
Jo, visst är ofta kvinnor hårda mot sig själva, vilket är onödigt. Vi älskar ju er som ni är!

Det finns en skämtteckning, som egentligen är på gränsen till dokumentär, ni har säkert sett den:
Först - en kvinna framför en helfigurspegel, hon ser bara förfallet.
Sedan - en man, han ser bara hur välhållen han är.
Fast, båda är ju helt ok egentligen (särskilt kvinnan...), det är bara hur man ser på sig själv.

Är inte exakt denna bilden jag tänker på, men ungefär densamma:
Otroligt bra. Den har jag inte sett förr.

Eva
Svara med citat
Gammal 2012-04-26, 20:53
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad

Den här "historien" tycker jag passar in här:

NU FÅR DET VARA NOG! Jag måste ringa polisen. Det har flyttat in en kvinna i smyg hos mig. Jag ser henne ibland när jag går förbi en spegeln, hon är fet och ser ganska sur ut. Hon har inte alls min smärta fulländade figur eller mitt charmiga leende. Hon betalar ingen hyra så det minsta man kan begära är väl att hon städar liiite. Men icke, snarare tvärtom!!!...Hon rör till...det mesta och gömmer undan grejer så jag får gå o leta i timtal efter saker o ting. Min mat är för det mesta uppätet när jag blir sugen på något gott! När jag känner att jag vill ha ett glas vin ja, då är det nästan tomt i vinboxen. Den skulle räcka minst ett par veckor, klart hon varit där o snyltat. Det värst är att jag tror att kärringen själ oxå. Så fort jag fått in pengar på kontot, så går det inte lång tid förrän det är tomt igen. Men vet du, i förra veckan skulle jag ta ett nytt passfoto, precis när blixten skulle avfyras tror du inte kärringen trängde sig in i fotoautomaten o sätter sig framför mig. Nu får jag dras med det hemska fotot i mitt pass i åratal. Nej jag måste ringa polisen och anmäla det här, så det blir som förr igen ;o)

Irene
Svara med citat
Gammal 2012-04-26, 21:05

ÄR HON HOS DIG MED

Lissi
Svara med citat
Gammal 2012-04-26, 21:45
sjöborrens avatar

Hos mig är hon även virrig ... I morse sprang hon och letade efter en tub med salva som inhandlades igår. Vände upp och ner på huset och levde rövare. När hon en tredje gång vänt upp och ner på allt, fanns det bara ett ställe kvar att leta på ...

Nu är det så vi bor i en samfällighet och har gemensamt soprum. Hur pinsamt var det inte att se henne stå på huvudet i det stora sopkärlet - bara benen stack upp. Och naturligtvis kom några grannar ...
Efter att ha öppnat fem sex soppåsar gav hon upp.

Tuben återfanns senare i kylskåpet ... Där den skulle ligga.
Svara med citat
Gammal 2012-04-27, 09:36
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg

ÄR HON HOS DIG MED

Lissi
Jo, nog har hon flyttat in hos mig också. Attans att det inte går att bli av med henne

Irene
Svara med citat
Gammal 2012-04-27, 12:00

Citat:
Ursprungligen postat av IRSA Visa inlägg
Attans att det inte går att bli av med henne

Irene
Fast jag börjar faktiskt gilla henne! Hon överraskar varje dag.

Lissi
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:00.