Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-07-31, 16:12
Atlantis Atlantis är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2012
Standard Resa själv ?

Hej allihopa här har ni en kille på 44 år,, som blivit singel för några månader sen,, och för första gången funderar jag på att åka själv,
Har vart i Parga och på kreta/chaniakusten några gånger villket jag har gillat mycket,, men är kanske inget ställe man åker till som singel,,

Så nu till frågan vart tar man vägen,, när man är 44 år och singel,,??
Gillar att fota mycket , historiska platser, sköna fina stränder i närhet, och mysiga gränder, Inget partyställe för 20 åringar önskas, men gör inget om det finns lite puls, så gärna något ställe som inte domineras av par och barnfamiljer, man vill kunna träffa folk att umgås med,,
Fick ett tips av en resebyrå om Santorini/Kamari är det någon som vet något, om det passar in på mina önskemål ??

Tiden är knapp har bara 2,5 veckor kvar av min semester
Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 18:51
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Resa själv ?

Min første greklandsreise alene gikk til Parga... syntes det fungerte veldig bra
Det er det jo fint å gå + mange fine utfluktsmuligheter.

I år var jeg på Lipsi, Ikaria og Milos + 3 netter på santorini alene... men på Lipsi og Ikaria er det dårlig med "puls" Fantastiske vandringsmuligheter på Ikaria med natur som apelerer til meg...( grønn øy) men altså veeeldig stille å rolig, men fine strender.
På Milos var det mere liv, men ingen gode strender i byen så man måtte ta buss.. og første buss gikk først kl. 11.30, så ble av den grunn litt skuffet over Milos.
Men leier man bil der for det meste av oppholdet så er det absolutt en øy å anbefale.
Der var jeg med på en dagsutflukt med kajakk sammen med 12 ukjente mennesker, noe som var en kjempeflott opplevelse og som ga meg muligheten til å bli kjent med andre.

Hopp i det og reis avgårde... ingen hindring selv om du er singel
Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 19:36
Klick Klick är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006

Jag åkte sjælv till Skiathos 2006 och det var inga problem!!! Det var en fantastisk vecka med mycket sol, bad och mycket læsande... Jag hade 8 bøcker med mig hemifrån och læste ut varenda en. Jag hade bokat via apollo som hade utvalda resmål / øar och hotell.... På hotellet træffade jag ett gøng norrmæn och har fortfarande kontakt med en av dem!!! Jag slutade aldrig med att åka till Skiathos

K - som åker till Skiathos om 6 dagar
Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 20:23
Maggys avatar
Maggy Maggy är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2012

Aha......jag åker ensam till Kato Stalos på Kreta om några veckor... på grund av vad...??
Svara med citat
Gammal 2012-08-20, 08:13
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Atlantis Visa inlägg
Hej allihopa här har ni en kille på 44 år,, som blivit singel för några månader sen,, och för första gången funderar jag på att åka själv,
Har vart i Parga och på kreta/chaniakusten några gånger villket jag har gillat mycket,, men är kanske inget ställe man åker till som singel,,

Så nu till frågan vart tar man vägen,, när man är 44 år och singel,,??
Gillar att fota mycket , historiska platser, sköna fina stränder i närhet, och mysiga gränder, Inget partyställe för 20 åringar önskas, men gör inget om det finns lite puls, så gärna något ställe som inte domineras av par och barnfamiljer, man vill kunna träffa folk att umgås med,,
Fick ett tips av en resebyrå om Santorini/Kamari är det någon som vet något, om det passar in på mina önskemål ??

Tiden är knapp har bara 2,5 veckor kvar av min semester
Hoppas du hittade en resa och att du fick en bra vecka på ditt resmål. Resa själv ska man våga sig på att göra. Hade jag sett ditt inlägg lite tidigare hade jag tipsat om Naxos och Rhodos, men dessa öar kanske du kan besöka vid andra tillfällen.

Svara med citat
Gammal 2012-08-20, 14:13
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad

Hehe... du skulle kanskje ha slått deg sammen med Theresa her inne som er i samme situasjon.. tvilte på å reise alene, men reiser nå til Parga etter hva jeg har forstått... dere kunne jo i det minste hatt selskap til en middag eller to

" Vart bær min resa" litt under din...
Svara med citat
Gammal 2012-08-22, 14:31
RUJOs avatar
RUJO RUJO är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Varför in Naxos, Lite större, men massor att se och fotografera. Fina stränder. Hyr Du bil så är möjligheterna oändliga, annars är bussförbindelseran helt OK. Choran är ju också helt OK att vara ensam i. Jag har varit där fem gånger under de 15år jag rest ensam.
Tycker kanske inte Santorini var den bästa av öar att vara allena på.
Svara med citat
Gammal 2012-08-22, 16:51
theresa theresa är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Ia Visa inlägg
Hehe... du skulle kanskje ha slått deg sammen med Theresa her inne som er i samme situasjon.. tvilte på å reise alene, men reiser nå til Parga etter hva jeg har forstått... dere kunne jo i det minste hatt selskap til en middag eller to

" Vart bær min resa" litt under din...
försöker du para ihop oss 44 åriga singlar... Haha...
Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 21:01
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad

Ja, det slo meg...hehe
Svara med citat
Gammal 2012-08-24, 01:04

[quote=Ia;285792]Ja, det slo meg...hehe[/quo

Jag träffade ett par ifrån norge i går och dom försöker desperat att para ihop mej med en pub ägare som dom är god vän med , vi har träffats 2 kvällar nu, få se hur det går
Svara med citat
Gammal 2012-08-24, 08:47
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad

Ser iallefall ut som du klarer deg bra på å reise alene..
Svara med citat
Gammal 2012-08-24, 17:06

Citat:
Ursprungligen postat av Ia Visa inlägg
Ser iallefall ut som du klarer deg bra på å reise alene..
Ja funkar helt otroligt bra, jag hade aldrig träffat dessa goa norrmän om jag inte åkt ensam, vi träffas varje kväll så det blir lite sena kvällar
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:07.