![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Maken å ja funderar på att resa till Rhodos Stad i slutet av april-13. Hur är vädret då? Nån som kan berätta vad man "bör" SE ?
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
...jag brukar stanna i Rhodos Gamla Stad(som är med på Världsarvslistan) när jag är på väg till och från Karpathos. Har väl varit på Rhodos 10-§2 ggr vid det här laget, men har bara vurt utanför stan EN gång....
.Det är härligt att strosa i de smala gångarna/gatorna, och går man vilse, så kommer man ju så småningom till muren....Så i Rhodos Gamla Stad finns det mycket att kika på....;-D Mvh, Mikke |
|
||||
|
||||
![]()
Vi var på Rhodos noen dager i April 2011, og da var det fint og varmt. Men ikke helt badevær.. Det var lite turister, og herlig å vandre rundt i Gamlebyen. Anbefales!
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi var där sista veckan i april 2009 och det var absolut badbart varenda dag (om man inte kräver högre vattentemperatur än 20-21 grader).
Se sol och bilder från Rhodos här: http://www.kalimera.nu/resebrev/2009/rhodos_2.html Men med vädret kan man ju inte spå, så hur det blir 2013 får du gärna berätta när ni kommer hem, för jag skulle absolut ta chansen! |
|
|||
|
|||
![]()
Vi har varit på Rhodos några gånger både i mitten och slutet av april och haft fint väder.
Detta år åkte vi ner i mitten av april och det var soliga fina dagar men den första veckan behövde man långärmat på kvällen men andra veckan då kom det riktig värme så då var även kvällarna ljumma och sköna. Det finns ju massor att se på Rhodos och hur många gånger man än kommer dit så hittar man alltid något nytt. Gamla Stan är ju fantastisk, sen finns ju Lindos, Fjärilsdalen, Sju källorna, Rodiniparken och en massa fina stränder bara för att nämna några saker. Är man historisk intresserad så är Antika Kamiros väl värt ett besök liksom Stormästarpalatset och många museér för de som har intresse av detta. Rhodos har allt och lite till att erbjuda. Margaretha |
![]() |
|
|