Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-01-26, 18:13
Pyttan Pyttan är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010
Standard Fördelar med båtluff

En stor fördel för mig, med att luffa runt på öarna, är att jag kan variera typ av boende och läge.
Oftast vill jag bo rent men enkelt och gynna öborna men ibland vill jag lyxa till det några nätter på ett fint hotell med pool mm.
Några nätter i studio, några i hotellrum med frukost. Ibland havsutsikt, ibland bergutsikt eller mot ett trevligt torg.
På resan hinner jag dessutom bo lite öde vid en strand, i en fin hamnstad, i en chora mitt på ön, en by i bergen eller i en fiskeby mm.
Priserna varierar men summan blir rimlig för min plånbok.
En del boenden förbokas men jag vill också angöra en brygga och förhandla eller pruta med ägaren.

Pyttan
Svara med citat
Gammal 2013-01-26, 23:05
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Fördelar med båtluff

Framför allt behöver man inte köpa grisen i säcken som man gör med charter, titta på hotellet, rummet och placeringen innan man bestämmer sej för om man ska bo där. På charter ser man några bilder, hör lite rykten och bokar att man ska bo där i två veckor, vidvinkelkameran inne i rummet gjorde att det såg ut som ett palats och med teleobjektivet fick man på utsidan motorvägen att försvinna och stranden att finnas på krypavstånd.

Mvh Janérik
Svara med citat
Gammal 2013-01-27, 06:30
Smultron Smultron är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006
Standard Re: Fördelar med båtluff

Den största fördelen med öluffning jämfört med charter tycker jag är att det finns så många fler platser man kan åka till! Platser som man aldrig skulle fått uppleva med charter. Flera av mina favoriter t ex Sifnos, Lipsi, Nisyros mfl når man inte med charter.

Tycker också att det ofta är en annan, lite mer avslappnad stämning på de öar/orter som inte har charter (eller i fall begränsad mängd charterturister).

Slutligen är det ju också mer flexibelt, man kan till exempel ändra sina planer under resans gång: stanna längre där man trivs och flytta vidare om man inte trivs!
Svara med citat
Gammal 2013-01-27, 07:23
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Sv: Fördelar med båtluff

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
vidvinkelkameran inne i rummet gjorde att det såg ut som ett palats och med teleobjektivet fick man på utsidan motorvägen att försvinna och stranden att finnas på krypavstånd.
Haha, exakt!
Svara med citat
Gammal 2013-01-27, 10:36
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Re: Fördelar med båtluff

Citat:
Ursprungligen postat av Smultron Visa inlägg
Slutligen är det ju också mer flexibelt, man kan till exempel ändra sina planer under resans gång: stanna längre där man trivs och flytta vidare om man inte trivs!
Instämmer i detta, det ger en härlig frihetskänsla att kunna improvisera och bestämma sig på plats om man vill åka vidare eller stanna lääänge.
Samtidigt har man ju glädjen under vintern att kunna planera och drömma om allt man vill se och uppleva, men jag tycker ofta det är viktigt att inte låsa sig alltför fast vid planerna.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:17.