![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Jag undrar om någon vet var jag hittar information om båt mellan Paleochora - Chora Sfakion? Jag har hört och läst att man inte måste byta båt, men jag hittar ingen information på nätet om en färja för denna sträckan. Tacksam för all hjälp! Mirre |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
http://www.sfakia-crete.com/sfakia-crete/ferries.html Oftast byter man i Agia Roumelia. Vi ska resa sträckan under påskveckan och hoppas på bra väder. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack!
Så det går endast 1 båt på morgonen från Paleochora även sommartid? Är det ngn som har tagit buss fr Chania - Chora Sfakion? Är det en läskigare resan över bergen är Chania - Paleochora? |
|
||||
|
||||
![]()
Nja, det kunde underlätta om du meddelar vilken månad resan ska ske.
I säsong finnes flera avgångar från Paleochora till Sfakia. Vissa med byte och väntetid i Ag Roumeli. Bussturen Chania - Sfakia är en behaglig tur. Vägen är bättre och bredare än den mellan Chania och Paleochora. Arne |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Och som det ser ut nu måste man byta i Agia Roumeli. /kimmen |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för svar:-)
Vi åker i juni. Är det ngn mer som tycker att det är en behagligare resa mellan Chania och Sfakion än Chania Paleochora? |
|
||||
|
||||
![]()
Jag är enormt höjdrädd.
Men jag gillar bägge resorna. Det är så vacker natur hela tiden. Och så kommer man till så underbara byar/städer. Birgitta |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Med sådana fantastiska scenerier är de bägge ytterst behagliga! Sådant man ska göra innan man dör. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
(Och inte sopcontainer...) |
|
||||
|
||||
![]()
Erik: "Nya" båten????
Birgitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, i flera år har pråmarna trafikerat farvattnet söder om Vita Berget.
Jag såg på "Sfakiasajten" en sida om ett riktigt fartyg som skulle sättas in i april 2013. Förseningar med planerna - ok. Bara jag som sett den båten på nätet? Inte nybyggd, ny på rutten och renovrad som jag förstod det. Alltså såg ut som ett fartyg, ett passagerarfartyg typ. Klassiskt skrov å sånt. Fina färger. Inte heller aluminiumskrov. Tja, är det bara jag som yrar så yrar jag väl. (Tills motsatsen är bevisad... Helt nykter |
|
||||
|
||||
![]()
Vi frågar i Sfakia när vi kommer dit om 14 dar.
Jag gillar Daskalogiannis och Samaria. Men inte Delfinis "trappa". Där kan man bryta benet. Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Mvh Obo |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tycker båda vägsträckorna är fantastiska och inte läskiga på något vis - det är otroligt vackra vyer som passeras under turen - den till sfakia är något mer hisnande än den till paleochora. Har inte åkt i mörker men det är bra vägar !
|
![]() |
|
|